Pasażerowie mają już tego dosyć

Jak tak dalej pójdzie wszyscy pasażerowie korzystający z połączeń kolejowych na trasie Nysa-Kędzierzyn Koźle oddadzą swoje bilety. Po raz kolejny poranny (szkolny) pociąg został odwołany, a zamiast niego wprowadzono zastępczą komunikację autobusową, która już w połowie trasy (na 40 kilometrze) była opóźniona o godzinę!

Przeczytaj artykułArrow

Mieszkańcy Dzierżoniowa chcą pociągu - władze powiatowe akcji nie popierają!

Dotrzymujemy słowa danego wczoraj. Prezentujemy list, w którym jedno ze starostw Przedgórza Sudeckiego informuje, iż nie poprze naszej akcji. Ponieważ nie możemy się zgodzić z racjami przedstawionymi w tym liście przygotowaliśmy odpowiedź obalającą każdy zaprezentowany przez samorządowców argument. Niestety jesteśmy zdziwieni tak błahym podejściem do sprawy, dlatego prezentując kolejne argumenty obalając argumenty przedstawione w liście skierowanym do nas ponownie poprosiliśmy tamtejsze władze o rozważenie decyzji dotyczącej poparcia naszej akcji.

Przeczytaj artykułArrow

Kolejny odwołany kurs. Ile to jeszcze będzie trwało?

Nasz czytelnik informuje: dzisiejszy pociąg Nysa - Kędzierzyn o 14.36 z Nysy dojechał tylko do Nowego Lasu i się zepsuł. Przyjechał po niego drugi szynobus i zaholował go do Nysy. Do Kędzierzyna dotarł tylko szynobus z godziny 16.36 zabierając również ludzi z godziny 14.36. Czyli mieliśmy podwójny zestaw pasażerów w jednym "pociągu".

Przeczytaj artykułArrow

Oni nas nie popierają

Nasza akcja trwa. Swoje apele wysłaliśmy gdzie tylko się da. Razem z nami listy w sprawie powrotu pociągu pośpiesznego na podsudeckie tory wysłali mieszkańcy wielu miast. Stało się jednak coś, czego absolutnie się nie spodziewaliśmy. Jeden samorząd, któremu szczególnie powinno zależeć na powrocie pociągu napisał do nas, że naszej akcji nie popiera.

Przeczytaj artykułArrow

Książeczka o kolei w Racławicach jest juz dostępna

Dziś ukazała się reklamowana wcześniej publikacja na temat historii kolejnictwa w Racławicach Śląskich, opisująca szczegółowo przygotowania i przebieg imprezy kolejowej "Koleją po pograniczu polsko-czeskim". We wrześniu ubiegłego roku na racławickim dworcu kolejowym kilka tysięcy osób skorzystało z kameralnych przejażdżek drezynami. Główną atrakcją imprezy był czynny parowóz TKp Śląsk, który jako pierwszy pociąg od 8 lat przejechał kilka kilometrów linii kolejowej do Głubczyc, wjeżdżając na słynny racławicki most kolejowy.  

Przeczytaj artykułArrow

Nie dojechał do celu

Piątek 13 lutego nie będzie mile wspominanym dniem przez pasażerów pociągu relacji Kędzierzyn-Koźle - Nysa (numer pociągu 46121). Część z nich nie dojechała do pracy, a inni utkwili w szczerym polu.

Przeczytaj artykułArrow

PTTK Prudnik wspiera akcję

Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego "Sudety Wschodnie" w Prudniku poparł naszą akcję i wystosował listy do Ministerstwa Infrastruktury oraz przewoźnika PKP Intercity z wnioskiem o reaktywowanie połączenia Kraków - Jelenia Góra przez Magistralę Podsudecką. Oto treść tego listu:

Przeczytaj artykułArrow

Tygodnik Prudnicki opisał naszą akcję

Serdecznie dziękujemy kolejnej redakcji prasowej. W najnowszym numerze Tygodnika Prudnickiego znajdziemy dość obszerny artykuł na temat naszej akcji.

Przeczytaj artykułArrow

Pociągi specjalne w 1983 roku

Uruchamiany kolejny dział naszego serwisu: artykuły historyczne. Na początek artykuł Krzysztofa Pawlaka na temat pociągów specjalnych jakie zostały uruchomione w 1983 roku na czas wizyty Papieża Jana Pawła II na Górze Świętej Anny. Relacje, które wtedy pojawiły się na podsudeckich torach, jak określił autor w dzisiejszych realiach są prawdziwą "regionalną egzotyką"

Przeczytaj artykułArrow

Tygodnik Jelonka z Jeleniej Góry opisał naszą akcję

Akcję, która ma skłonić przewoźnika kolejowego do przywrócenia połączenia ze stolicy Karkonoszy przez południowe kraju i część województwa dolnośląskiego do Krakowa, rozpoczęli niezadowoleni pasażerowie z tamtych stron.

Przeczytaj artykułArrow

Sami wygaszają to połączenie

Nasz czytelnik informuje: pociąg pośpieszny Kłodzko Główne - Opole Główne przez Nysę dalej nie pojawia się na kolejowym szlaku, a zamiast niego kursuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Przeczytaj artykułArrow

Zostań wirtualnym maszynistą

Za sprawą Przemka Jarockiego z Prudnika możemy nie wychodząc z domu poprowadzić pociąg na Magistrali Podsudeckiej. Komputerowe odwzorowanie 70-kilometrowego fragmentu linii kolejowej dostępne jest w Internecie od kilku miesięcy.

Przeczytaj artykułArrow

Podstawiają autobusy zamiast pociągów!

"(...) W dniu dzisiejszym jest odwołany! Zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa". Ileż to już razy kilka lat temu słyszeliśmy to zdanie? Za dużo razy! Najgorsze jest to, że koszmar z kolejową komunikacją autobusową wraca.

Przeczytaj artykułArrow

Dokładne rozkłady jazdy do pobrania

Prezentujemy Państwu szczegółowe rozkłady jazdy odjazdu pociągów dla trzech największych stacji między Kędzierzynem-Koźlem, a Nysą (Prudnika, Racławic Śląskich, Głogówka) oraz rozkład dla stacji Nysa.

Przeczytaj artykułArrow

KKA na pośpiesznym, składy wagonowe na podsudeckiej w relacjach lokalnych

Wbrew wcześniejszym informacjom składy wagonowe tak szybko nie znikną ze stalowych szlaków na południu Opolszczyzny. Ze względu na awarię jednego z autobusów szynowych na niektórych pociągach relacji Nysa - Kędzierzyn Koźle - Nysa do 6 lutego 2009r. kursować będzie pociąg złożony z lokomotywy i jednego wagonu. Pociągi te to:

Przeczytaj artykułArrow

List mieszkańca Krakowa skierowany do Prezesa Zarządu PKP Intercity

Tymczasem pociąg "Śnieżka", kursujący od kilkudziesięciu lat przez Nysę i Kamieniec Ząbkowicki, nie tylko umożliwiał dotarcie w praktycznie każdy rejon Sudetów z Krakowa i Górnego Śląska, ale też miał duże znaczenie dla mieszkańców południowej części województwa opolskiego, będąc jedynym pociągiem dalekobieżnym. Wyjaśnienia spółki PKP PR, że pociąg zlikwidowano z powodu niedostatecznej frekwencji, wydają się mało prawdopodobne, gdyż jadąc nim nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby większość miejsc pozostało nie zajętych.

Przeczytaj artykułArrow

List mieszkańca Dzierżoniowa skierowany do Prezesa Zarządu PKP Intercity

"Pociąg ten w minionych latach cieszył się dużą popularnością. Gwarantował mieszkańcom Dolnego Śląska bezpośredni dojazd do Gliwic, Katowic i Krakowa. Z kolei mieszkańcy woj. Małopolskiego czy Śląskiego posiadali dogodny, bezpośredni dojazd do takich miejscowości jak: Świdnica (duże miasto powiatowe zamieszkiwane przez ponad 60 tysięcy mieszkańców) Dzierżoniów-Bielawa-Pieszyce (przyległe miasta gminne i powiatowe zamieszkiwane łącznie przez około 76 tysięcy mieszkańców), Piława Górna (7 tysięcy mieszkańców), czy Ząbkowice Śląskie (16 tysięcy mieszkańców). Łącznie w/w miejscowości Dolnego Śląska zamieszkuje około 160 tysięcy mieszkańców. Gdyby wziąć pod uwagę miasta południa Opolszczyzny (między innymi Nysę, Prudnik) to liczba mieszkańców, którzy zostali pozbawieni przynajmniej jednej dalekobieżnej kolejowej racji wyniesie prawie 250 tysięcy osób."

Przeczytaj artykułArrow

List mieszkańca miejscowości Przesieka koło Jeleniej Góry skierowany do Prezesa Zarządu PKP Intercity

"W latach poprzednich spółka konkurencyjna PKP Przewozy Regionalne skutecznie oddzielała mieszkańców południowej Opolszczyzny od "reszty kraju" likwidując połączenia do takich miast jak Kraków, Katowice, Lublin, Rzeszów czy Przemyśl sukcesywnie zabierając pociągi lub ograniczając do minimum ich kursowanie. Z wiadomych mi źródeł bardzo duża grupa podróżnych i ludności takich miast jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Kłodzko, Nysa, Świdnica, Prudnik czy Otmuchów jest zszokowana polityką prowadzoną do tej pory przez spółkę konkurencyjną jaką jest PKP PR."

Przeczytaj artykułArrow