W ostatnim czasie możemy zaobserwować lawinowy wręcz wzrost ilości pociągów towarowych przejeżdżających przez Magistralę Podsudecką.
Od kilkunastu dni obserwując Magistralę Podsudecką zauważymy, że znacznie wzrosła ilość kursujących składów towarowych. Zauważymy składy PKP Cargo, PCC, CTL i innych przewoźników. Nie są to tylko tradycyjne "Horki", ale i bardzo ciekawe, mieszane składy. Przykładowo tylko przedwczoraj w ciągu 15 minut przez 100 kilometr Magistrali przejechały trzy składy towarowe i jeden planowy szynobus pasażerski. Godzinę wcześniej dwa składy. Takiego ruchu dawno nie oglądaliśmy.
Niestety nie potrafimy powiedzieć dlaczego tak się dzieje. Są to prawdopodobnie objazdy spowodowane remontem innych linii kolejowych, ale i także składy kursujące bezpośrednio do stacji Przedgórza Sudeckiego.
Pozytywnie rzecz biorąc należy zaznaczyć, że takiego ruchu (przynajmniej w opolskiej części magistrali) dawno nie oglądaliśmy. Z drugiej strony zwiększona ilość ciężkich pociągów negatywnie wpływa na stan infrastruktury. Nie od wczoraj wiadomo, że linia ta wymaga gruntownego remontu.
::rysunek:jadatowary.jpg@To już tradycyjny widok na podsudeckiej::Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
W trwającym tygodniu na linii kolejowej numer 306 sporo się dzieje. Kierowcy muszą między innymi na obwodnicy Prudnika przepuszczać składy towarowe.