Fundacja Era Parowozów zaprasza na przejazd specjalnym pociągiem w stylu Retro prowadzonym parowozem Ty2 (+ wagon nr 505129-22130-3 Bhixt (ryflak), wagon 505129-18452-7 Bhixt (ryflak), wagon 040314 Gmhx (barowy), wagon nr 05 701 Bhuxz, wagon Slmz708694 (wagon chłodnia, w malowaniu Zjednoczonych Browarów Warszawskich)) relacji Chabówka - Żywiec - Chabówka.
Przeczytaj artykuł
Spółka Koleje Dolnośląskie S.A. wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów przedłużyły promocję cenową na przejazd wybranymi odcinkami do 31 sierpnia 2009r.
Przeczytaj artykuł
Rozpoczynamy cykl artykułów opisujących lokomotywy (parowe i spalinowe), które można było zobaczyć na szlaku Magistrali Podsudeckiej oraz na jej liniach bocznych (lokalnych). Na początek postanowiliśmy opisać lokomotywę królującą przez około 40 lat w ruchu lokalnym będącą niezwykle udanym poprzednikiem lokomotyw serii TKt48. Zdecydowaliśmy się w pierwszej kolejności opisać typ parowozu będący pierwszą rodzimą konstrukcją, której projekt opracowano zaraz po tym jak nasz kraj odzyskał niepodległość.
Przeczytaj artykuł
Unikalne przedsięwzięcie na skalę Europy, czyli połączenie wąskotorowe Osoblaha-Racławice było tematem audycji Radia Opola, której mogliśmy wysłuchać w ostatni piątek. Byłby to unikalny polsko-czeski produkt turystyczny, wyróżnik tej okolicy. W audycji wypowiadali się Jaromir Foltyn (czeski pomysłodawca), Stanisław Stadnicki (miłośnik kolei z Racławic i propagator tej inicjatywy po stronie Polskiej), Radosław Roszkowski (Starosta Powiatu Prudnickiego, a zarazem Prezes Euroregionu Pradziad). Być może pierwszy pociąg nową trasę pokona już za trzy lata.
Przeczytaj artykuł
W ostatnim czasie możemy zaobserwować lawinowy wręcz wzrost ilości pociągów towarowych przejeżdżających przez Magistralę Podsudecką.
Przeczytaj artykuł
Artykuł opisujący wypadek jaki zdarzył się w 1985 roku w Dytmarowie spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników. Kilka osób podzieliło się wspomnieniami z tamtych chwil.
Przeczytaj artykuł
Nie ma chyba linii kolejowej, na której nie doszło do tragicznego w skutkach wypadku kolejowego. Magistrala Podsudecka nie jest w tym wypadku wyjątkiem. Wiadomo o kilku zdarzeniach zakończonych śmiercią ludzi. W tym artykule przybliżamy tragedię jaka rozegrała się zimową porą w 1985 roku na stacji Dytmarów, w której udział brał pamiętny pociąg relacji Katowice-Legnica.
Przeczytaj artykuł
PKP Przewozy Regionalne Sp. z o. o., Opolski Zakład Przewozów Regionalny w Opolu uruchomił specjalny nr telefonu, pod którym podróżni oczekujący na nieobsadzonej stacji lub przystanku będą mogły uzyskać informacje na przykład o opóźnieniu pociągu.
Przeczytaj artykuł
W związku z zamknięciem na terenie IZ Opole i przerwą w ruchu na szlaku Szydłów-Łambinowice od dnia 16 maja od godziny 6:00 do dnia 18 maja do godziny 23:00 wprowadza się zmiany w organizacji ruchu pociągów pasażerskich między Opolem, a Nysą.
Przeczytaj artykuł
Uwaga. W dniach od 19 maja (wtorek) do 13 lipca zmiana rozkładu jazdy na linii Brzeg-Nysa (Kędzierzyn-Koźle) związana z zamknięciem torowym na stacji Brzeg. Na odcinku Brzeg-Olszanka pojawi się zastępcza komunikacja autobusowa.
Przeczytaj artykuł
Sukces imprezy pt Koleją po pograniczu polsko-czeskim zorganizowanej we wrześniu ubiegłego roku w Racławicach Śląskich nie może być zmarnowany. Organizatorzy rozpoczęli starania o organizację kolejnego takiego pikniku. Wiadomo już, że tym razem nie będzie parowozu z Pyskowic. Jest nadzieja, że pojawi się inna lokomotywa pod parą.
Przeczytaj artykuł
W lutym tego roku wyproszono pasażerów z pociągu Nysa-Kędzierzyn, by szynobus wysłać do Myśliczyna, gdzie utknął pociąg relacji Nysa-Brzeg. Mechanicy mogli tam pojechać drezyną lub lokomotywą. Można było tam puścić zastępczą komunikację autobusową, ale nie zrobiono tego. W ten dzień i inne dni odwoływano seryjnie kursowanie pociągów między Nysą, a Kędzierzynem. Robiono to mimo, że na tym odcinku notuje się wyższy potok podróżnych niż na innych liniach, a szosa przebiega z dala od linii kolejowej. Robiono tak tylko na jednym trakcie klejowym województwa. W lutym został wysłany list otwarty by zaprzestano owych praktyk. Dziś prezentujemy odpowiedź na zadane pytania wraz z polemiką. Niestety naszym zdaniem nie usprawiedliwia ona w większości zaistniałych sytuacji, a często zawiera wiele niedomówień.
Przeczytaj artykuł
PKP Przewozy regionalne wprowadzają bardzo ciekawą promocję skierowaną do turystów, miłośników rowerowych wędrówek. W każdy weekend wakacji za przysłowiową złotówkę będziemy mogli dwa kółka załadować do pociągu. Promocja obowiązuje już od 30 kwietnia!
Przeczytaj artykuł
Wczoraj (wtorek) dotarł do nas list z Opolskiego Urzędu Marszałkowskiego będący wyczekiwaną odpowiedzią na apel opisujący fatalne traktowanie pasażerów na linii kolejowej między Nysą, a Kędzierzynem Koźlem.
Przeczytaj artykuł
W dniach 20-30 kwietnia z powodu remontu torowiska na odcinku Jaworzyna Śląska-Strzegom nastąpi zmiana rozkładu jazdy pociągów oraz wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Przeczytaj artykuł
Umownie Magistrala Podsudecka to trakt kolejowy łączący Legnicę z Kędzierzynem. Niewiele osób jednak wie, iż pierwotne plany kolejowego połączenia Przedgórza Sudeckiego z obecnymi terenami Górnego Śląska w ogóle nie zakładały budowy odcinka Racławice Śląskie-Kędzierzyn. Historycznym, najbardziej wysuniętym za wschód fragmentem podsudeckiego szlaku jest linia kolejowa łącząca Racławice Śląskie z Głubczycami i dalej Raciborzem. Niniejszy artykuł prezentuje nieznane i zapomniane dzieje linii kolejowej uważanej do tej pory za lokalny trakt o niewielkim znaczeniu państwowym. Udowadnia, że linia kolejowa biegnąca od Racławic do Raciborza podobnie jak obecna Magistrala Podsudecka miała być linią dwutorową i od chwili budowy była zaliczana do najważniejszych linii kolejowych państwa Pruskiego.
Przeczytaj artykuł
Wielu czytelników pyta oto kiedy na naszej stronie zamieszczona zostanie odpowiedź na list otwarty skierowany do Marszałka Województwa Opolskiego w sprawie anomalii w połączeniach kolejowych między Nysą, a Kędzierzynem.
Przeczytaj artykuł
Poniedziałek 3 kwietnia 2000 roku był jednym z najczarniejszych dni w całej historii polskiej kolei. Tego dnia zamknięto linie kolejowe o łącznej długości prawie tysiąca kilometrów. Takie miasta jak: Karpacz, Głubczyce, Lubartów, Wieliczka zostały wycięte z kolejowej mapy. Zlikwidowano tez kursy na liniach łączących ważne miasta: Białystok-Ostrołęka, Bydgoszcz-Chełmża, Brodnica-Iława. Na Opolszczyźnie zawieszono następujące połączenia: Racławice Śl.-Głubczyce-Racibórz, Brzeg-Nysa, Opole-Kluczbork.
Przeczytaj artykuł