Dzięki ciężkiej pracy wykonanej przez Krzysztofa Pawlaka już teraz można pobrać z naszej strony aktualne rozkłady jazdy ze skomunikowaniami na stacjach docelowych (pociągi regionalne, TLK i tak dalej). W pierwszej części prezentujemy pliki dla stacji Prudnik, Głogówek i Racławice i skomunikowania na stacjach Nysa, Kędzierzyn. Niebawem dodamy pliki dla stacji Dolnośląskich.
Przeczytaj artykuł
Dziś po raz pierwszy w 134 letniej historii Magistrali Podsudeckiej pojawia się rozkład, w którym pasażerowie (nawet z przesiadkami) nie będą mogli przejechać całej linii.
Przeczytaj artykuł
Szybkim krokiem zbliża się termin wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów na okres od 13.12.2009 do 12.12.2010r. Portal Kolejpodsudecka.pl dotarł do rozkładu jazdy pociągów jaki będzie obowiązywał na Magistrali Podsudeckiej. Jednak zastrzegamy, że jest to wersja niepodana oficjalnie do publicznej wiadomości i póki nie zakończą się procedury uzgodnień oraz nie zostanie podpisana umowa na wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich z przewoźnikami wszystko może jeszcze ulec zmianie.
Uwaga - aktualizacja. W ostatniej chwili pojawiły się drobne zmiany na dolnośląskim odcinku magistrali.
W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 26 października 2009r., które wpłynęło do tut. Urzędu w dniu 29 października 2009r. w sprawie przywrócenia kursowania pociągów osobowych na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki, uprzejmie informuję jak niżej.
Przeczytaj artykuł
Dokładnie 133 lata temu, 1 grudnia 1876 roku oddano do użytku ostatni, wcześniej nieplanowany odcinek Magistrali Podsudeckiej łączący Racławice Śląskie i Kędzierzyn.
Przeczytaj artykuł
Powoli zbliżamy się do końca obfitującego w wydarzenia kolejowe roku 2009. Wpadliśmy na pomysł, by z tej okazji zorganizować niecodzienny plebiscyt. Wybrać najważniejsze pozytywne wydarzenie na Magistrali Podsudeckiej oraz największą wpadkę, porażkę, tak zwany BETON KOLEJOWY ROKU.
Przeczytaj artykuł
Jakiś czas temu ukazała się ciekawa i bardzo obszerna książka opisująca historię kolei na Ziemi Kłodzkiej.
Przeczytaj artykuł
Skansen kolejowy z Pyskowic to jedyny taki obiekt na Śląsku, unikat na skalę kraju. Działa od 10lat, ale teraz, kiedy stał się znany i rozpoznawalny pojawiły się czarne chmury. Pyskowicki Skansen może zniknąć z powierzchni ziemi. Artykuł plus film.
Przeczytaj artykuł
Na tle coraz to nowych doniesień dotyczących upadku PKP PR warto odpocząć od lawiny złych, często sprzecznych i niepotwierdzonych informacji. Wcześniej nie trafiłem w Internecie (pewnie miałem pecha) na dobre zdjęcie prezentujące malowanie pociągów InterREGIO, ale dziś nadrabiam zaległości. Mimo, że na torach Magistrali Podsudeckiej nie kursują takie pociągi warto wiedzieć, jak docelowo mają wyglądać.
Przeczytaj artykuł
Z ogromną pomocą Krzysztofa Jakubiny (Skansen w Pyskowicach) udało mi się natrafić na rewelacyjny zbiór zdjęć przedstawiający parowozy i nowiuśkie lokomotywy spalinowe na Magistrali Podsudeckiej oraz innych liniach kolejowych Polski. Zdjęcia unikalne, jedyne w swoim rodzaju, wykonane nawet w latach 70-tych.
Przeczytaj artykuł
Kilka lat temu w dniu 1 listopada udało mi się przejechać do Kędzierzyna najbardziej zatłoczonym pociągiem na linii 137 jakim kiedykolwiek podróżowałem. Mimo, że skład liczył kilka wagonów to dyżurni musieli z peronów zamykać drzwi. Inaczej pociąg nie odjechałby, a pasażerowie nie zmieściliby się wewnątrz wagonów. W tygodniu, w którym wypadało święto zmarłych pociągi na podsudeckiej były często zapełnione do granic możliwości. Teraz dojazd do Świdnicy, Dzierżoniowa z Kędzierzyna praktycznie nie jest możliwy. Zobacz wspomnienie pamiętnego dnia.
Przeczytaj artykuł
Dwanaście czynnych linii kolejowych łączy nasze województwo z innymi regionami kraju, w tym jedna z Republiką Czeską. Na jedenastu z nich prowadzone są regularne pociągi osobowe. Jedynym wyjątkiem jest odcinek Nysa-Kamieniec, czyli fragment naszej linii kolejowej. To kolejny przykład marginalizacji. Jednym podpisem kilka lat temu wycięto z rozkładu jazdy pociągi relacji Kędzierzyn-Legnica, Kędzierzyn-Jaworzyna. Pociągi te gwarantowały bezpośredni dojazd do Świdnicy, Dzierżoniowa, Ząbkowic, Piławy, Strzegomia i wielu innych miast. Pasażerowie od kilku lat domagają się powrotu pociągów dalekobieżnych i lokalnych na całej linii numer 137, ale bez skutku mimo, że do wielu urzędów napływają pisma, apele, listy. Dość tej marginalizacji. Apelujemy po raz kolejny o przywrócenie kursowania pociągów na odcinku Nysa-Kamieniec i uruchomienie połączeń w dalekobieżnych relacjach: Kędzierzyn-Kłodzko, Kędzierzyn-Legnica. Marginalizacji pasażerów Magistrali Podsudeckiej mówimy dość. Zobacz nasz list otwarty w tej sprawie, który wysyłamy do Marszałka Województwa Opolskiego.
Przeczytaj artykuł
Zarząd Województwa Opolskiego ogłosił przetarg na pasażerskie przewozy kolejowe. Przewoźnik, który wygra, dostanie umowę na sześć lat.
Przeczytaj artykuł
Z przykrością zawiadamiamy, że w ubiegłym tygodniu w wieku 57 lat zmarł Pan Krzysztof Wygryło. Był to maszynista najbardziej znanego parowozu w okolicach Kędzierzyna i Rybnika, parowozu Ty42-107. Przejazd tego parowozu prowadzonego przez wspomnianego maszynistę zapisał się w historii podsudeckich szlaków kolejowych.
Przeczytaj artykuł
Z powodu urlopu i wyjazdu za granicę w dniach od 4 października do 10 października zablokowano możliwość dodawania komentarzy do aktualności.
Przeczytaj artykuł
Jak mogliśmy usłyszeć w Radiu Opole 200 milionów złotych długu za PKP Przewozy Regionalne będą musiały spłacić samorządy. 138 milionów to strata z roku 2008. Marszałkowie protestują, ponieważ rząd zapewniał, że spółka przed przyjęciem była w pozycji neutralnej biznesowo, a okazuje się, że to nie prawda.
Przeczytaj artykuł
Zgodnie z zapowiedzią dziś do użytku oddany został już dziewiąty opolski szynobus, a piąty z kolei model cenionej jak na razie serii SA134.
Przeczytaj artykuł
Jak pewnie zauważyliście jakiś czas temu zablokowane zostały komentarze dostępne na naszej stronie. To tymczasowe ograniczenie.
Przeczytaj artykuł