Odcinek Twardawa-Koźle do remontu.

Jeśli zasłyszane przez nas informacje o mającym się niebawem rozpocząć remoncie zdewastowanego odcinka między Twardawą, a Koźlem okażą się prawdą to linię 137 czekają największe inwestycje od lat 70-tych ubiegłego stulecia. Wszystko dzięki kopalni w Racławicach Śląskich oraz nowym kopalniom w okolicy Kamieńca Ząbkowickiego.

Nie widzieliśmy tego jeszcze na żadnym dokumencie, nie widzieliśmy ogłoszeń o przetargach, ale informacja o planowanym remoncie nieczynnego obecnie toru między Twardawą, a Koźlem dociera do nas z różnych źródeł i są to źródła bliskie osobom podejmującym decyzje w tej sprawie.

W obecnym sezonie wiosna-jesień ponownie lawinowo wzrośnie liczba przewozów na linii kolejowej numer 137 (Magistrala Podsudecka). Nie tylko prace po sezonie zimowym wznowią czynne już kopalnie kruszywa, ale mają powstać nowe. Chodzi głównie o kopalnie umiejscowione w okolicach Kamieńca Ząbkowickiego oraz w Racławicach Śląskich. Firma z Wrocławia, która uruchamia kopalnię w Racławicach zadeklarowała nawet chęć zapłacenia za remont 3-kilometrowego odcinka torowiska od Racławic w stronę Głubczyc, gdzie ma powstać bocznica towarowa. Inwestycja w Racławicach może być największą tego typu na Przedgórzu Sudeckim. Oficjalnie mówi się o 15 latach wydobycia, ale wiele osób twierdzi, że kopalnia będzie działała tam przez 50 lat.

W związku z powyższym zarządca linii w chwili obecnej wyliczył, że każdego dnia przez Magistralę Podsudecką w kierunku Śląska przejedzie około 20 pociągów towarowych.

Obecny stan infrastruktury spowoduje zatory i bardzo ciężko będzie zrealizować deklarowane przewozy. Wszystko przez nieczynny północny tor w okolicy Twardawy i Koźla. Tor ten został uszkodzony jeszcze przed powodzią z 1997, ale później woda zrobiła swoje całkowicie niszcząc torowisko. Obecnie pociągi kursujące między Twardawą i Koźlem na jednym czynnym torze poruszają się wolniej niżeli jadący rower.

Jak tylko będziemy posiadali więcej informacji na ten temat natychmiast o tym napiszemy.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Remont czy polityka

Polityczne przepychanki na słowa, czy faktyczna szansa na remont Podsudeckiej?

Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.

Bielawa

Rozbudowa kolei w Bielawie w kierunku Srebrnej Góry

Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym)  przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.

Remonty

Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.

Remonty

Punktowe remonty na Magistrali Podsudeckiej

W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.

Tłustomosty

Czy to nie przypadek, że ten problem pojawił się tuż po przegranych przez KO wyborach prezydenckich?

Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.