Ku naszemu zdziwieniu nie tylko 9-kilometrowy fragment linii kolejowej do Głubczyc został oczyszczony w ubiegłym roku. Okazuje się, że w okolicy tego miasta powiatowego ktoś na własną rękę karczuje torowisko i idzie mu to całkiem dobrze.
Dzięki temu coraz bardziej realny staje się przejazd pociągu na całym odcinku linii kolejowej, na której przewozy pasażerskie zawieszono 10 lat temu.
W ubiegłym roku mieszkańcy Racławic, Białej oraz Głubczyc wykarczowali około 9 kilometrów torowiska licząc od stacji Racławice Śląskie. Nie wierzyli, że uda im się dokończyć prace i wyczyścić pozostałe 6 kilometrów. Okazuje się jednak, że po stronie Głubczyckiej ktoś ułatwił im zadanie i na własną rękę wykarczował znaczny fragment co widać na zamieszczonej fotografii.
::rysunek:toryglubczyce.jpg@Wykoszone torowisko w okolicy Głubczyc::Przygotowania do imprezy kolejowej w Racławicach nabierają rozmachu. Pojawiła się szansa, że wreszcie całą omawianą trasę będzie można przejechać pociągiem. Oby to było możliwe.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Na początku warto w skrócie przypomnieć, jak wyglądała sytuacja organizacji przewozów kolejowych w Polsce po 2000 roku. W wyniku głębokiej restrukturyzacji Polskich Kolei Państwowych (PKP), dotychczasowy gigant został podzielony na mniejsze spółki. Powstały m.in.: PKP Cargo - odpowiedzialne za transport towarowy, PKP Intercity - obsługujące połączenia dalekobieżne, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) - zarządzające infrastrukturą kolejową, Przewozy Regionalne - odpowiedzialne za transport pasażerski w regionach.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.
W ubiegłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji ponad 50 km linii kolejowych nr 177 i 294 (trasa Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie).
Linia kolejowa uchroniła się całkowicie od zniszczeń wojennych w przeciwieństwie między innym do linii Kędzierzyn-Racławice-Prudnik-Nysa, gdzie wysadzone były w niektórych miejscach tory. Wspomniane są tylko amerykańskie bombowce, które w marcu 1945 roku ostrzelały jeden z ostatnich pociągów relacji Racibórz-Racławice.
Odbudowa linii kolejowej łączącej Głubczyce z Racławicami Śląskimi jest częścią jedynego projektu w województwie opolskim, który ma cień szansy na realizację w ramach Rządowego Programu Kolej+. Ostatni pociąg pasażerski tym traktem kursował w kwietniu 2000 roku, czyli prawie 23 lata temu. Przypomnijmy historię tego traktu.