Do końca kwietnia organizatorzy przewozów w regionie to jest Urzędy Marszałkowskie muszą dostarczyć do PLK informacje o planowanych przez siebie pociągach, jakie zamierza się uruchomić w nowym rozkładzie jazdy. To ostatnia i najlepsza okazja do naszej reakcji i działania na rzecz przywrócenia połączeń na stykowym odcinku Magistrali Podsudeckiej między Nysą, a Kamieńcem Ząbkowickim. Zróbmy to razem. Nasz list wysyłamy już dzisiaj, pokazujemy Wam gdzie pisać i prosimy o pomoc.
Listy z prośbą o przywrócenie pociągów na stykowym odcinku między Nysą, a Kamieńcem Ząbkowickim należy kierować do Opolskiego oraz Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, na główne adresy tychże Urzędów. Najlepiej listy wysłać pocztą tradycyjną, ale można wysyłać je również e-mailem. W przypadku e-maila upewnijmy się, że nasz list został odczytany i urzędnicy się nim zajmują.
Adresy:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Wybrzeże Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław
Adres email: [pokaż email].
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Piastowska 14
45-081 Opole
Adres email: [pokaż email]
Pamiętajmy o kilku podstawowych zasadach.
Przede wszystkim bądźmy kulturalni. Trudna sytuacja taborowa przewoźników na pewno nie uniemożliwia wznowienia ruchu, ale niestety go utrudnia. Tym nie mniej właśnie teraz, w przeddzień 135 rocznicy ukończenia budowy linii kolejowej numer 137 powrót zlikwidowanych pociągów jest możliwy jak nigdy wcześniej.
Skupmy się na przedstawianiu tego jak ważne i dlaczego tak ważne jest przywrócenie pociągów relacjach Kędzierzyn Koźle-Legnica, Legnica-Nysa, czy Kędzierzyn Koźle-Kłodzko Miasto. Każdy z nas indywidualnie powinien ocenić jakie relacje są potrzebne i jakie pociągi powinny wrócić na tory Przedgórza Sudeckiego. To bardzo ważne, by zareagować i napisać kilka słów od siebie, przecież każdy z nas przez kilka lat podróżował zlikwidowanymi pociągami w innym celu (turystyka, wyjazdy do rodzin, służbowe itp.).
List nie musi być długi. Wystarczy kilka rzeczowych zdań, dlaczego chcemy tych pociągów, dlaczego są one tak ważne? Warto zasugerować optymalne Państwa zdaniem czasu odjazdu i liczby kursów. Na naszej stronie znajdą Państwo podobne listy, można się na nich wzorować.
Apelujemy i prosimy. Dobre kolei podsudeckiej leży w naszych rękach. Pomóżcie pasażerom południa Opolszczyzny i Przedgórza Sudeckiego, ale także wszystkim tym, którzy z innych województw chcą dojechać do nas, a nie mogą. Z góry dziękujemy za zaangażowanie.
Nasz ostatni list otwarty dotyczący prośby przywrócenia pociągów na omawianej linii kolejowej został wysłany wczoraj pocztą tradycyjną. Jego treść dostępna jest tutaj.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Na początku warto w skrócie przypomnieć, jak wyglądała sytuacja organizacji przewozów kolejowych w Polsce po 2000 roku. W wyniku głębokiej restrukturyzacji Polskich Kolei Państwowych (PKP), dotychczasowy gigant został podzielony na mniejsze spółki. Powstały m.in.: PKP Cargo - odpowiedzialne za transport towarowy, PKP Intercity - obsługujące połączenia dalekobieżne, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) - zarządzające infrastrukturą kolejową, Przewozy Regionalne - odpowiedzialne za transport pasażerski w regionach.
To najważniejszy wniosek po przeczytaniu Waszych komentarzy napisanych w jednym z ostatnich newsów na naszej stronie dotyczących przywrócenia połączeń na stykowym, granicznym odcinku linii 137 między Kamieńcem Ząbkowickim, a Nysą.
Zaraz na początku maja napiszemy list otwarty w sprawie połączeń kolejowych na stykowym odcinku linii 137 między stacjami Nysa i Kamieniec Ząbkowicki. Chcemy w nim zaproponować połączenia wymagane przez podróżnych dlatego pytamy naszych czytelników o zdanie: jak powinna wyglądać siatka połączeń między Nysą, a Kamieńcem Ząbkowickim?
Prezentuję Państwu nasz list skierowany do Marszałka Województwa Opolskiego dotyczący konieczności przywrócenia pociągów pasażerskich na stykowym odcinku województwa, na linii 137, na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki.
Zwracamy się do wszystkich ludzi dobrej woli, szczególnie zainteresowanych dawną techniką, o wsparcie naszego projektu odbudowy wagonu osobowego zbudowanego w 1922 roku przez Zakłady Linke-Hofmann-Werke AG Breslau , największą dolnośląską fabrykę, po 1945 roku znaną jako Pafawag a obecnie Bombardier Trasnportation.
Dwanaście czynnych linii kolejowych łączy nasze województwo z innymi regionami kraju, w tym jedna z Republiką Czeską. Na jedenastu z nich prowadzone są regularne pociągi osobowe. Jedynym wyjątkiem jest odcinek Nysa-Kamieniec, czyli fragment naszej linii kolejowej. To kolejny przykład marginalizacji. Jednym podpisem kilka lat temu wycięto z rozkładu jazdy pociągi relacji Kędzierzyn-Legnica, Kędzierzyn-Jaworzyna. Pociągi te gwarantowały bezpośredni dojazd do Świdnicy, Dzierżoniowa, Ząbkowic, Piławy, Strzegomia i wielu innych miast. Pasażerowie od kilku lat domagają się powrotu pociągów dalekobieżnych i lokalnych na całej linii numer 137, ale bez skutku mimo, że do wielu urzędów napływają pisma, apele, listy. Dość tej marginalizacji. Apelujemy po raz kolejny o przywrócenie kursowania pociągów na odcinku Nysa-Kamieniec i uruchomienie połączeń w dalekobieżnych relacjach: Kędzierzyn-Kłodzko, Kędzierzyn-Legnica. Marginalizacji pasażerów Magistrali Podsudeckiej mówimy dość. Zobacz nasz list otwarty w tej sprawie, który wysyłamy do Marszałka Województwa Opolskiego.