Dodano: Wtorek, 27 września 2011r. godz.: 12:50. Nr wydania: 216/2011

Pociągi z Jesenika do Karniowa uratowane

Na wakacjach czeskie Ministerstwo Transportu podało listę linii kolejowych, na których planowano zawiesić połączenia pasażerskie. Wśród nich znajdował się trakt łączący Karniów i Jesenik ze stacją w Głuchołazach.

Odzew na powyższe informacje był ogromny i głównie dzięki społecznej reakcji pociągi na tej trasie w przyszłym roku na pewno pojadą.

Co ciekawe czeskimi pociągami jeździło mnóstwo pasażerów. Dlaczego więc strona czeska chciała zawiesić ich kursowanie? Wiele wskazuje na to, że sprawa miała swoje drugie dno. Jak przeczytaliśmy na kilku stronach internetowych problemem okazuje się polski odcinek tranzytowy.

Za tory między Mikulovicami a Jindrzichovem odpowiadają Polskie Linie Kolejowe. Na całej trasie ten fragment jest w najgorszym stanie technicznym. Czesi płacą spore kwoty za możliwość przejazdu przez polski odcinek, a na torach nie przeprowadza się żadnych prac remontowych. Ktoś już nawet powiedział, że kwota jaka zapłacono polskiej stronie wystarczyłaby na przebicie tunelu przez Biskupią Kopę, co równoznaczne byłoby z ominięciem tranzytowego odcinka.

- Likwidacja pociągu, który wypełniony jest pasażerami, to w mojej opinii ostateczność - powiedział w wywiadzie dla czeskiego Dziennika Jaromir Foltyn z Karniowa (radny, a jednocześnie osoba odpowiedzialna za realizację turystycznych przejażdżek na trasie Trzemeszna-Osobłoga) - Władze powinny negocjować z polskim rządem, albo koleje czeskie z polskimi kolejami, i spróbować naprawić wypaczony model opłaty tranzytowej.

Obraz: karniow.jpg

Stacja Karniów

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 27 września 2011r. godz.: 12:50. Nr wydania: 216/2011

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2019
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki