Darmowy fragment książki: Śladami żelaznych dróg. Kolejowa historia Prudnika, Głubczyc, Głuchołaz i pogranicza  do pobrania!

Jeśli interesujesz się historią kolei, historią południowej Opolszczyzny lub po prostu chcesz zobaczyć, jakim językiem napisana jest moja nowa książka, mam dla Ciebie dobrą wiadomość.

Teraz możesz bezpłatnie pobrać fragment książki Śladami żelaznych dróg - bez logowania i bez podawania adresu e-mail.

Jak pobrać darmowy fragment:

  1. Wejdź na stronę książki: https://inspiracyjnyszop.pl/Sladami-zelaznych-drog-kolejowa-historia-Prudnika-Glubczyc-Glucholaz-i-pogranicza-p95
  2. Kliknij czerwony link widoczny pod okładką w opisie: Pobierz darmowy fragment książki.

Gotowe! Plik PDF z przykładowym rozdziałem (pierwsze strony książki) możesz pobrać natychmiast.

O książce

Śladami żelaznych dróg to pierwsze tak kompletne opracowanie historii kolei na południu Opolszczyzny i pograniczu polsko-czeskim.

Książka opisuje losy linii, stacji i miejscowości, które przez ponad 150 lat kształtowały region - m.in.: Prudnik, Głuchołazy, Racławice Śląskie, Głubczyce, Biała Prudnicka, Baborów i wiele innych.

Znajdziesz tu nie tylko dzieje opolskiego fragmentu kolei podsudeckiej, lecz także fascynujące opowieści o zapomnianych liniach, takich jak:

  • Głubczyce - Karniów,
  • Gogolin - Krapkowice - Prudnik,
  • Baborów - Pilszcz,
  • Baborów - Koźle,
  • Racibórz - Opawa.

Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę?

  • Ponad 200 unikalnych fotografii archiwalnych i współczesnych.
  • Starannie wydana na wysokiej jakości papierze.
  • Łączy historię, ciekawostki, wspomnienia i dokumenty.
  • Idealna dla miłośników kolei, pasjonatów historii lokalnej oraz wszystkich, którzy chcą odkryć nieznane oblicze Opolszczyzny.
  • Doskonały pomysł na prezent - szczególnie dla fanów transportu, historii i podróży.

Gdzie kupić?

Pełną wersję książki można zamówić w moim sklepie internetowym:

inspiracyjnyszop.pl/Sladami-zelaznych-drog-kolejowa-historia-Prudnika-Glubczyc-Glucholaz-i-pogranicza-p95

Serdecznie zapraszam do lektury i podróży śladami żelaznych dróg, które przez dekady łączyły ludzi, miejsca i historie naszego regionu.

Ilustracja
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Katastrofa

Największa katastrofa w ówczesnej Europie, zderzenie pociągów pod stacją Sukowice (dawniej Zakrzów) na linii Baborów-Koźle

Najtragiczniejszy wypadek kolejowy na terenie opisanym w mojej książce oraz terenie, którego dotyczy i strona KolejPodsudecka.pl wydarzył się w niedzielę, 12 listopada 1939 roku, na odcinku Długomiłowice - Zakrzów Opolski, na linii kolejowej Koźle-Baborów. Doszło tam do czołowego zderzenia dwóch pociągów na jednotorowej trasie. Był to najtragiczniejszy wypadek w ówczesnej Europie.

Komentarz

To ostatni taki news na tej stronie - Zmiany, zmiany… i szczera rozmowa

Drodzy Czytelnicy serwisu Kolej Podsudecka. Muszę się do czegoś przyznać: dopadło mnie zmęczenie i wypalenie. Od dłuższego czasu wszystko, co robiłem w Internecie, stało pod znakiem zapytania.

Książka kolej

„Śladami żelaznych dróg” – książka, która powstała z miłości do Kolei Podsudeckiej i jej zapomnianych historii

To nie jest zwykła publikacja. To efekt prawie 25 lat pasji, poszukiwań i setek rozmów – książka, która powstała z serca, z szacunku do ludzi kolei i z miłości do linii, które kiedyś tętniły życiem, a dziś często pozostały już tylko na starych mapach.

Historia

Wielcy tego świata na naszych dworcach

Gdyby dziś Głogówek i okolice odwiedziła znana osobistość, i przyjechała tutaj pociągiem, pewnie nie zrobiłoby to większego wrażenia ani na mediach, ani na ludności. W dawnych czasach było jednak inaczej i ... ciekawiej.

Głubczycka kolej

Ostatni pociąg odjechał 23 lata temu. Historia linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śl. (część II)

Linia kolejowa uchroniła się całkowicie od zniszczeń wojennych w przeciwieństwie między innym do linii Kędzierzyn-Racławice-Prudnik-Nysa, gdzie wysadzone były w niektórych miejscach tory. Wspomniane są tylko amerykańskie bombowce, które w marcu 1945 roku ostrzelały jeden z ostatnich pociągów relacji Racibórz-Racławice.

Głubczycka kolej

Ostatni pociąg odjechał 23 lata temu. Historia linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śl. (część I)

Odbudowa linii kolejowej łączącej Głubczyce z Racławicami Śląskimi jest częścią jedynego projektu w województwie opolskim, który ma cień szansy na realizację w ramach Rządowego Programu Kolej+. Ostatni pociąg pasażerski tym traktem kursował w kwietniu 2000 roku, czyli prawie 23 lata temu. Przypomnijmy historię tego traktu.