Nowa pozycja wydawnicza: Atlas Linii Kolejowych 2010

Niedawno na rynku wydawniczym pojawił się pierwszy polski atlas linii kolejowych uzupełniony o materiał fotograficzny i tekstowy.

::rysunek:atlasfoto.jpg@Przykładowe podstrony Atlasu::

Format A4, twarda okładka i wysokiej jakości papier. Około 400 fotografii. Wszystko na 450 kolorowych stronach. W publikacji 92 mapy ogólnych fragmentów Polski przedstawiające linie kolejowe. 24 mapy największych węzłów kolejowych kraju w tym między innymi Kędzierzyn Koźle, Opole, Wałbrzych, Śląski Węzeł Kolejowy. Mapy prezentujące rozwój sieci kolejowej w Polsce plus dodatkowo 13 map historycznych opisujących między innymi kolej na Kresach Wschodnich. Ciekawostką jest lista 100 największych hitów kolejowych Polski, na których znalazły się: most kolejowy nad rzeką Osobłogą w Racławicach Śląskich, dworzec kolejowy w Głubczycach w kształcie lokomotywy, najdłuższy tranzytowy odcinek graniczy w Polsce (czeski tranzyt przez Głuchołazy), Jaworzyna Śląska i elektryfikacja na poniemieckich wspornikach trakcji, przystanek na estakadzie kolejowej w Strzegomiu, dworzec halowy w Legnicy, nastawnie bramowe w Kędzierzynie Koźlu.

Jak sama nazwa wskazuje jest to atlas, a co za tym idzie opis linii kolejowych poprzez graficzną prezentację ich na mapach. Miłośnicy szczegółów, historii itp. mogą być zawiedzeni, ponieważ pozycja nie opisuje każdej linii, bocznicy i stacji. Ogranicza się i to nie zawsze do zaprezentowania krótkich informacji o danym odcinku (poza ciekawostkami są to informacje o latach budowy, spółce budującej linię, budowie drugiego toru itp.).

O Magistrali Podsudeckiej nie znajdziemy tutaj wiele informacji (poza tabelkami i ciekawymi fotografiami), ale pozycja na pewno jest warto uwagi. Cena 110zł sprawia, że atlas nie należy do najtańszych, ale należy powiedzieć, że jest znakomicie wydany.

Więcej informacji o pozycji na stronie wydawnictwa eurosprinter.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Katastrofa

Największa katastrofa w ówczesnej Europie, zderzenie pociągów pod stacją Sukowice (dawniej Zakrzów) na linii Baborów-Koźle

Najtragiczniejszy wypadek kolejowy na terenie opisanym w mojej książce oraz terenie, którego dotyczy i strona KolejPodsudecka.pl wydarzył się w niedzielę, 12 listopada 1939 roku, na odcinku Długomiłowice - Zakrzów Opolski, na linii kolejowej Koźle-Baborów. Doszło tam do czołowego zderzenia dwóch pociągów na jednotorowej trasie. Był to najtragiczniejszy wypadek w ówczesnej Europie.

Komentarz

To ostatni taki news na tej stronie - Zmiany, zmiany… i szczera rozmowa

Drodzy Czytelnicy serwisu Kolej Podsudecka. Muszę się do czegoś przyznać: dopadło mnie zmęczenie i wypalenie. Od dłuższego czasu wszystko, co robiłem w Internecie, stało pod znakiem zapytania.

Książka kolej

„Śladami żelaznych dróg” – książka, która powstała z miłości do Kolei Podsudeckiej i jej zapomnianych historii

To nie jest zwykła publikacja. To efekt prawie 25 lat pasji, poszukiwań i setek rozmów – książka, która powstała z serca, z szacunku do ludzi kolei i z miłości do linii, które kiedyś tętniły życiem, a dziś często pozostały już tylko na starych mapach.

Kolej na Dolnym Śląski

Polecam książkę - dużo ciekawych informacji tym, co działo się na kolei w latach 1945-1949

Zasadniczo do 1945 roku linie kolejowe Dolnego Śląska nie odczuły skutków II wojny światowej. Okolica była bezpieczna, raczej nie narażona na naloty państw walczących z III Rzeszą Niemiecką. Sytuacja zmieniła się zimą i wiosną ostatniego roku wielkiej wojny. Działania frontowe doprowadziły do katastrofalnego zniszczenia infrastruktury kolejowej.

Mosty kolejowe

O śląskich mostach kolejowych

W ubiegłym roku na rynku wydawniczym pojawiła się nowa, świetna książka: Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku

W księgarniach

Jest już pierwsza książka o Magistrali Podsudeckiej

Na rynku wydawniczym dostępna jest pierwsza książka opisująca Magistralę Podsudecką: Magistrala Podsudecka, Legnica-Kemieniec Ząbkowicki-Kędzierzyn Koźle, historia, architektura, krajoznawstwo, autorstwa Przemysława Dominasa. Książkę wydało wydawnictwo Księży Młyn.