Dodano: Poniedziałek, 17 marca 2025r. godz.: 11:36. Nr wydania: 597/2025

Remont linii kolejowej Pokrzywna - Głuchołazy: Plany i zakres prac na lata 2025-2026

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opublikowały oficjalną odpowiedź dotyczącą planowanych prac remontowych na linii kolejowej nr 333 (Pokrzywna - Głuchołazy) oraz nr 343 (Głuchołazy - Granica Państwa, Mikulovice). Dokument ujawnia, jakie działania zostaną podjęte w najbliższych latach oraz jakie będą ich efekty.

Brak planów na modernizację, ale remonty w toku

Obecnie PKP PLK nie planuje inwestycji związanych z kompleksową modernizacją linii kolejowych nr 333, nr 343 i nr 297 (Nowy Świętów-Głuchołazy Zdrój). Niemniej jednak przewidziane są remonty, które pozwolą na poprawę stanu infrastruktury oraz zwiększenie przepustowości niektórych odcinków torów.

Remont linii kolejowej nr 333 w 2025 roku

W III i IV kwartale 2025 roku planowany jest remont linii kolejowej nr 333 wraz z naprawą przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych. Zakres prac obejmuje:

  • Naprawę główną toru nr 1 na odcinku km 0,339 - 11,225.
  • Remont 5 obiektów inżynieryjnych i roboty towarzyszące.
  • Wymianę nawierzchni kolejowej na podkładach betonowych w kilku odcinkach:
    • od km 0,850 do km 1,755,
    • od km 7,595 do km 9,130,
    • od km 10,000 do km 10,500.
  • Remont przejazdów kolejowo-drogowych na odcinkach:
    • km 2,240 - km 3,116,
    • km 3,811 - km 9,137 - km 10,630.
  • Remont obiektów inżynieryjnych na odcinkach:
    • km 2,636 - km 3,198,
    • km 5,780 - km 8,643 - km 9,496.

Po zakończeniu tych prac możliwe będzie zwiększenie prędkości na linii kolejowej nr 333 do 100 km/h, co przyczyni się do poprawy warunków transportowych i skrócenia czasu przejazdu.

Remont linii Głuchołazy - Granica Państwa w 2026 roku

Na rok 2026 zaplanowano prace na linii kolejowej nr 343, która łączy Głuchołazy z czeską granicą w Mikulovicach. Prace obejmą:

  • Naprawę toru nr 1 od km -0,416 do km 5,560.
  • Wymianę czterech kompletów rozjazdów.
  • Roboty towarzyszące mające na celu poprawę infrastruktury.

Efektem tych działań będzie:

  • Zniesienie ograniczeń prędkości na odcinkach:
    • km -0,196 - km 0,550 (tor nr 8),
    • km -0,122 - km 0,511 (tor nr 1),
    • km 0,700 - km 0,900 (tor nr 1) oraz zwiększenie prędkości rozkładowej do 40 km/h na kilku odcinkach.
  • Wyeliminowanie wprowadzonych wcześniej ograniczeń na nowo wyremontowanych torach.
  • Zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 343.
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Czy remonty oznaczają lepszą przyszłość dla linii?

Planowane prace remontowe na liniach kolejowych nr 333 i 343 są krokiem w stronę poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, wyczekiwanym od wielu lat. Choć PKP PLK nie przewiduje kompleksowej modernizacji, zaplanowane remonty pozwolą na podniesienie standardu przewozów i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.

Podkreśla się jednak, że realizacja powyższych projektów jest uzależniona od dostępności środków finansowych. Oznacza to, że ostateczny zakres prac może się zmienić w zależności od budżetu przeznaczonego na infrastrukturę kolejową w nadchodzących latach.

Na zdjęciu: 11 grudnia 2010 - ostatni dzień kursowania pociągów w transgranicznej relacji Opole/Nysa - Głuchołazy - Ostrużna. Lokomotywa SU42-509 wtacza się do Głuchołaz z polskimi wagonami. Po chwili pojawi się czeski pociąg, a czeski lokomotywa zabierze polskie wagony dalej, podczas gdy SU42 z czeskimi wagonami pojedzie jako pociąg do Opola. Piękne to były czasy.

Obraz: remontwglucholazach.jpg

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 17 marca 2025r. godz.: 11:36. Nr wydania: 597/2025

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2025
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki