Remont linii kolejowej Pokrzywna - Głuchołazy: Plany i zakres prac na lata 2025-2026
Brak planów na modernizację, ale remonty w toku
Obecnie PKP PLK nie planuje inwestycji związanych z kompleksową modernizacją linii kolejowych nr 333, nr 343 i nr 297 (Nowy Świętów-Głuchołazy Zdrój). Niemniej jednak przewidziane są remonty, które pozwolą na poprawę stanu infrastruktury oraz zwiększenie przepustowości niektórych odcinków torów.
Remont linii kolejowej nr 333 w 2025 roku
W III i IV kwartale 2025 roku planowany jest remont linii kolejowej nr 333 wraz z naprawą przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych. Zakres prac obejmuje:
- Naprawę główną toru nr 1 na odcinku km 0,339 - 11,225.
- Remont 5 obiektów inżynieryjnych i roboty towarzyszące.
- Wymianę nawierzchni kolejowej na podkładach betonowych w kilku odcinkach:
- od km 0,850 do km 1,755,
- od km 7,595 do km 9,130,
- od km 10,000 do km 10,500.
- Remont przejazdów kolejowo-drogowych na odcinkach:
- km 2,240 - km 3,116,
- km 3,811 - km 9,137 - km 10,630.
- Remont obiektów inżynieryjnych na odcinkach:
- km 2,636 - km 3,198,
- km 5,780 - km 8,643 - km 9,496.
Po zakończeniu tych prac możliwe będzie zwiększenie prędkości na linii kolejowej nr 333 do 100 km/h, co przyczyni się do poprawy warunków transportowych i skrócenia czasu przejazdu.
Remont linii Głuchołazy - Granica Państwa w 2026 roku
Na rok 2026 zaplanowano prace na linii kolejowej nr 343, która łączy Głuchołazy z czeską granicą w Mikulovicach. Prace obejmą:
- Naprawę toru nr 1 od km -0,416 do km 5,560.
- Wymianę czterech kompletów rozjazdów.
- Roboty towarzyszące mające na celu poprawę infrastruktury.
Efektem tych działań będzie:
- Zniesienie ograniczeń prędkości na odcinkach:
- km -0,196 - km 0,550 (tor nr 8),
- km -0,122 - km 0,511 (tor nr 1),
- km 0,700 - km 0,900 (tor nr 1) oraz zwiększenie prędkości rozkładowej do 40 km/h na kilku odcinkach.
- Wyeliminowanie wprowadzonych wcześniej ograniczeń na nowo wyremontowanych torach.
- Zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 343.
- Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Czy remonty oznaczają lepszą przyszłość dla linii?
Planowane prace remontowe na liniach kolejowych nr 333 i 343 są krokiem w stronę poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, wyczekiwanym od wielu lat. Choć PKP PLK nie przewiduje kompleksowej modernizacji, zaplanowane remonty pozwolą na podniesienie standardu przewozów i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.
Podkreśla się jednak, że realizacja powyższych projektów jest uzależniona od dostępności środków finansowych. Oznacza to, że ostateczny zakres prac może się zmienić w zależności od budżetu przeznaczonego na infrastrukturę kolejową w nadchodzących latach.
Na zdjęciu: 11 grudnia 2010 - ostatni dzień kursowania pociągów w transgranicznej relacji Opole/Nysa - Głuchołazy - Ostrużna. Lokomotywa SU42-509 wtacza się do Głuchołaz z polskimi wagonami. Po chwili pojawi się czeski pociąg, a czeski lokomotywa zabierze polskie wagony dalej, podczas gdy SU42 z czeskimi wagonami pojedzie jako pociąg do Opola. Piękne to były czasy.

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 17 marca 2025r. godz.: 11:36. Nr wydania: 597/2025
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Porcja informacji o tym, co ciekawego działo się na linii 137 w ostatnich miesiącach
- Modernizacja szlaku Jawor - Rogoźnica.
- Już widać efekty prac przy modernizacji dworca w Raciborzu
- Wyremontowany dworzec w Nysie już otwarty!
- Trwają prace przy remoncie linii kolejowej Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój
- Miał być rozebrany, ale most w Nowej Cerekwii jest właśnie remontowany
- Czy przebieg Magistrali Podsudeckiej zostanie zmieniony i linia zostanie doprowadzona do Głuchołaz?
- Efekt końcowy prac pomiędzy Piławą Górną, a Piławą Dolną
- Trwa remont torów pod Piławą Górną
- Wymieniają podkłady w Racławicach i Głogówku