Krótkofalowcy sami kończą oczyszczanie linii kolejowej

Prawie cały 16-kilometrowy odcinek linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie jest już oczyszczony. Mimo zimna i niesprzyjającej aury na torowisku społecznie pracują krótkofalowcy z Głubczyc.

::rysunek:globczycekolej.jpg@Praca Krótkofalowców wygląda imponująco::

Ostatni pociąg na linii kolejowej łączącej Racławice i Głubczyce pojawił się 10 lat temu. Marzeniem społeczników była organizacja specjalnego składu w czasie sierpniowej imprezy kolejowej w Racławicach, który miałby dojechać do Głubczyc. Niestety nie udało się, ale mimo to zapał miłośników kolei nie osłabł.

Do tegorocznej imprezy kolejowej w Racławicach udało się wykosić około 11-kilometrów linii kolejowej na odcinku od Racławic Śląskich do przystanku Głubczyce Las. Później prace zostały przerwane. Teraz kontynuują je mieszkańcy Głubczyc.

- skończyliśmy już oczyszczanie torów na odcinku od Głubczyc Las do miejscowości Gadzowice - relacjonuje Arkadiusz Korus ze Stowarzyszenia Krótkofalowców Pogórza Opawskiego. - ten odcinek był w najgorszej kondycji na całej trasie.

Prace prowadzone były również w pobliżu głubczyckiego dworca. Zostało już niewiele by cały 16-kilometrowy trakt został oczyszczony.

- prawie cała linia jest już przejezdna dla drezyny kolejowej - podsumowuje nasz rozmówca. - aby możliwy był przejazd lokomotywy trzeba w niektórych miejscach poszerzyć wykarczowane torowisko. - trzeba dopilnować by kolej zadbała o naprawę wiaduktu kolejowego w okolicy miejscowości Gadzowice, który został naruszony przez samochód ciężarowy.

Krótkofalowcy posiadają zgodę zarządcy torów na prowadzenie prac. Wspólnie z miłośnikami kolei z Racławic i Białej na torowisku pracują już trzy lata. Gdyby nie ich zapał kolejce groziłaby rozbiórka.

W przyszłym roku kolej głubczycka (linia kolejowa Głubczyce-Racławice Śląskie) będzie miała 135-lat. To idealna i chyba najlepsza okazja do realizacji marzenia jakim jest przejazd pociągu specjalnego tą piękną, przygraniczną trasą.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Remonty

Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.

Zaniechana kolej w opolskim

Zaniechana kolej - zaniechany region!

Na początku warto w skrócie przypomnieć, jak wyglądała sytuacja organizacji przewozów kolejowych w Polsce po 2000 roku. W wyniku głębokiej restrukturyzacji Polskich Kolei Państwowych (PKP), dotychczasowy gigant został podzielony na mniejsze spółki. Powstały m.in.: PKP Cargo - odpowiedzialne za transport towarowy, PKP Intercity - obsługujące połączenia dalekobieżne, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) - zarządzające infrastrukturą kolejową, Przewozy Regionalne - odpowiedzialne za transport pasażerski w regionach.

Tłustomosty

Czy to nie przypadek, że ten problem pojawił się tuż po przegranych przez KO wyborach prezydenckich?

Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.

KolejPlus

Przedostani krok wykonany, umowa podpisana. Coraz bliżej powrotu pociągów na trasę Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz

W ubiegłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji ponad 50 km linii kolejowych nr 177 i 294 (trasa Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie).

Głubczycka kolej

Ostatni pociąg odjechał 23 lata temu. Historia linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śl. (część II)

Linia kolejowa uchroniła się całkowicie od zniszczeń wojennych w przeciwieństwie między innym do linii Kędzierzyn-Racławice-Prudnik-Nysa, gdzie wysadzone były w niektórych miejscach tory. Wspomniane są tylko amerykańskie bombowce, które w marcu 1945 roku ostrzelały jeden z ostatnich pociągów relacji Racibórz-Racławice.