Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.

Jeszcze niedawno informowaliśmy o pracach utrzymaniowych prowadzonych na torze nr 1 pomiędzy Goświnowicami a Wójcicami (km 148,6-150,2). Teraz przyszedł czas na tor sąsiedni - nr 2 - w tym samym kilometrażu.

Na miejscu trwały prace naprawcze, wymiana podkładów i podsypki, a także poprawa geometrii toru. Z naszych obserwacji wynika, że roboty zmierzają ku końcowi - widać już efekt wyrównania torowiska, a ruch odbywa się bez większych utrudnień. Choć są to działania doraźne, z pewnością poprawią bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Dlaczego to takie ważne? Linia 137, zwana Podsudecką Magistralą, od lat boryka się z zaniedbaniami infrastrukturalnymi. Wielu maszynistów i pasażerów nie ukrywa, że stan torów w wielu miejscach jest - delikatnie mówiąc - niezadowalający. Ograniczenia prędkości, falujące szyny, a czasem wręcz awaryjne naprawy to codzienność tej trasy.

Każdy taki remont, nawet jeśli punktowy, daje nadzieję, że linia odzyska swoje znaczenie. W końcu to jedna z kluczowych tras w regionie, łącząca Katowice z Nysą, Dzierżoniowem, Świdnicą i dalej z Legnicą. Właśnie na dolnośląskim odcinku linii będzie się i dzieje się teraz najwięcej, ale o tym napiszemy w kolejnym artykule.

Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja

Zdjęcia po zakończeniu prac

Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Remont czy polityka

Polityczne przepychanki na słowa, czy faktyczna szansa na remont Podsudeckiej?

Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.

Bielawa

Rozbudowa kolei w Bielawie w kierunku Srebrnej Góry

Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym)  przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.

Remonty

Punktowe remonty na Magistrali Podsudeckiej

W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.

Tłustomosty

Czy to nie przypadek, że ten problem pojawił się tuż po przegranych przez KO wyborach prezydenckich?

Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.

KolejPlus

Przedostani krok wykonany, umowa podpisana. Coraz bliżej powrotu pociągów na trasę Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz

W ubiegłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji ponad 50 km linii kolejowych nr 177 i 294 (trasa Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie).