Strona 31 z 33
Nowa strona | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Czwartek, 2 kwietnia 2009r. godz.: 15:45
Dziś światło dzienne ujrzała nowa strona internetowa Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei województwa Opolskiego. Przeczytamy na niej między innymi nowy list otwarty skierowany do Marszałka.
Nietypowa sytuacja | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Środa, 1 kwietnia 2009r. godz.: 15:40
W tym tygodniu okazało się, że na dworcu kolejowym w Prudniku brakuje miejsc do siedzenia. Ławki można policzyć na palcach jednej ręki. W związku z tym ktoś postanowił sobie ułatwić sprawę i na peronie pojawiła się ... kanapa.
Propozycja | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Środa, 25 marca 2009r. godz.: 21:19
Jakiś czas temu pojawiła się słuszna koncepcja przywrócenia ruchu pasażerskiego między Nysą, a Kamieńcem. Pojawiły się jednak dwie sugestie. Jedna zakłada stworzenie pociągów relacji Legnica-Nysa, a druga, tak jak to było dawniej przez ponad 60 lat, powrót pociągów Legnica-Kędzierzyn.
Prędkości | Autor: Krzysztof Pawlak. Publikacja: Wtorek, 24 marca 2009r. godz.: 19:18
Portal Kolejpodsudecka.pl nieoficjalnie dowiedział się o planowanym na przyszły rok dalszym obniżeniu prędkości dla pociągów pasażerskich. Zobacz uzupełnioną wersję artykułu.
Rozkłady | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Środa, 18 marca 2009r. godz.: 22:31
Dla mieszkańców Przedgórza Sudeckiego mamy niespodziankę. Krzysztof Pawlak przygotował dokładne rozkłady jazdy pociągów dla stacji: Świdnica Miasto, Dzierżoniów Śląski, Ząbkowice Śląskie, Jawor. Rozkłady zawierają informację o przewoźnikach i skomunikowaniach. To prawdziwe kompendium pasażera, którego nie znajdziecie nigdzie indziej.
Zmiana rozkładu | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Poniedziałek, 16 marca 2009r. godz.: 16:10
Od dnia 13 marca do dnia 12 czerwca bieżącego roku ulega zmianie rozkład jazdy pociągu jadącego z Brzegu do Kędzierzyna Koźla przez Nysę.
Apel | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Sobota, 7 marca 2009r. godz.: 21:29
Dla miłośników lokalnych linii kolejowych Opolszczyzny mamy niespodziankę. Napisała do nas osoba, której bliski sercu jest los linii kolejowej Brzeg-Małujowice-Strzelin. Nasz kolega zamierza przygotować film dotyczący tej trasy, gdzie przedstawi wypowiedzi byłych kolejarzy pracujących na tym odcinku oraz pasażerów korzystających z linii kolejowej, która połączyła dwa ważne trakty krajowe: Mysłowice-Opole-Wrocław i Kłodzko-Wrocław. Oto treść całego apelu:
Głubczyce | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Piątek, 6 marca 2009r. godz.: 22:12
Dziś otrzymaliśmy szczególne zdjęcia od naszego dobrego znajomego, który pomagał nam zorganizować imprezę "Koleją po pograniczu polsko-czeskim", jaka we wrześniu ubiegłego roku odbyła się w Racławicach. Uchwycił on pociąg zdawczy, który do Głubczyc dojechał od strony Raciborza. To najlepszy dowód na to, że linia kolejowa łącząca Racławice z Raciborzem żyje i przy odrobienie zaangażowania ze strony lokalnych samorządowców jest szansa na powrót pociągów osobowych.
Potoki | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Piątek, 6 marca 2009r. godz.: 20:11
W ostatnich dniach jesteśmy świadkami liczenia podróżnych. Problem w tym, że kierownicy/konduktorzy wykonujący to zadanie nie spisują wszystkich korzystających z połączeń kolejowych.
Potoki | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Piątek, 27 lutego 2009r. godz.: 22:19
To paradoksalne stwierdzenie, ale patrząc na ostatnie anormalne traktowanie podróżnych przez przewoźnika (odwołania, zastępcze, spóźnione autobusy) można powiedzieć, że pasażerowie się nie poddają i ciągle jeżdżą pociągami. Dziś popołudniowym kursem do Kędzierzyna podróżowało około 200 osób. Nie brakowało słów, że na początku roku (przed odwołaniami) ludzi było jeszcze więcej.
Darmowy wypad | Autor: Nowa Trybuna Opolska. Publikacja: Piątek, 27 lutego 2009r. godz.: 06:45
Do ośrodków w Ostrużnej, Petrikovie i Ramzovej zabiorą Opolan Czeskie Koleje i Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Jeseników.
Podsumowanie | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Czwartek, 26 lutego 2009r. godz.: 20:23
Liczy się każde poparcie naszej inicjatywy, także to wirtualne. Właśnie zakończyliśmy sondę, w której pytaliśmy o to, czy pociąg pośpieszny, o który walczymy ma racę bytu. Wyniki były oczywiste.
Śladem naszej akcji | Autor: Klaudia Bochenek - Nowa Trybuna Opolska. Publikacja: Czwartek, 26 lutego 2009r. godz.: 16:02
ALE JAZDA. W ciągu ostatniego tygodnia kursy pociągów na trasie Nysa-Kędzierzyn aż 30 razy były opóźniane, odwołane, bądź obsługiwane przez komunikację zastępczą.
Kolej | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Wtorek, 24 lutego 2009r. godz.: 21:00
(...) "Dlaczego w dniu 23 lutego br. o godzinie 6:00 rano pasażerów pociągu relacji Nysa-Kędzierzyn Koźle wyproszono ze składu, a szynobus odesłano do Myśliczyna, gdzie zdefektował skład relacji Nysa-Brzeg kiedy można było puścić tam autobusową komunikację zastępczą nie odwołując szkolnego pociągu do Kędzierzyna? Kto podjął decyzję o wyproszeniu pasażerów z pociągu gotowego do odjazdu? Jakimi przesłankami kierowano się podejmując tą decyzję? Kiedy kilka tygodni wcześniej szynobus uległ podobnej awarii w pobliżu Głogówka to o pasażerów pociągu relacji Kędzierzyn-Nysa tak nie zadbano, jak a o pasażerów pociągu na linii Nysa-Brzeg!". To fragment listu dotyczącego anormalnego traktowania pasażerów pociągów relacji Nysa-Kędzierzyn Koźle skierowanego do Marszałka Województwa. Czytaj całą treść listu i koniecznie wypowiedz się na ten temat
Apel | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Wtorek, 24 lutego 2009r. godz.: 19:33
Moim zdaniem ta decyzja o odwołaniu tej relacji, była jak wiele innych nie do końca przemyślana. Myślę, że czas absurdów w naszej rzeczywistości się kończy z momentem dojścia do władzy ludzi kompetentnych.
Anty-kolej | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Niedziela, 22 lutego 2009r. godz.: 13:02
Szanowni Państwo. Ostatni tydzień był katorgą dla podróżnych odcinka Nysa-Kędzierzyn zmuszonych do korzystania z pociągów. Około 30 odwołanych kursów w ciągu tygodnia mówi samo za siebie. Dla przewoźnika jesteśmy pasażerami gorszej kategorii. Nie możemy się z tym zgodzić! W związku z powyższym w ciągu kilku dni zostanie skierowane oficjalne, otwarte pismo do Marszałka w tej sprawie. Najbardziej boli jednak inny fakt, że takie odwołania zdarzają się tylko i wyłącznie na naszej linii kolejowej, podczas, gdy na linii Nysa-Brzeg (gdzie pasażerów jest zdecydowanie mniej) w ciągu tygodnia nie odwołano żadnego kursu. To jawny, publiczny przykład traktowania nas pasażerów, jako ludzi gorszej kategorii, ponieważ nasza linia jest ważniejsza i generuje większe potoki podróżnych. Mamy podstawy przypuszczać, iż ktoś nakazał, by przewoźnik traktował linię Nysa-Brzeg priorytetowo (w końcu ta linia została niedawno reaktywowano i głośno mówiono o tym). Tam nic nie jest odwoływane, a u nas odwrotnie. 30 kursów w ciągu tylko tygodnia, a od początku roku mogło ich być ich nawet 50-70. Do tego należy wliczyć kilkadziesiąt opóźnień dochodzących do godziny. To jawna niesprawiedliwość, ponieważ samo miasto Prudnik generuje większy potok podróżnych niż cała linia Brzeg-Nysa, a dodatkowo w Racławicach, czy Głogówku z par szkolnych i pracowniczych korzysta po 50 osób. Nie wytrzymaliśmy już tego, jak zmarginalizowano nas i musimy zareagować. Anormalne rzeczy dzieją się tylko na naszej linii kolejowej. Kto na to pozwala?
Otwarcie | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Sobota, 21 lutego 2009r. godz.: 09:38
Od tygodnia otwarty jest tor numer 2 (południowy) na odcinku między Prudnikiem, a Racławicami Śląskimi. Remont traku trwał ponad 3 miesiące.
Ileż można? | Autor: Stanisław Stadnicki. Publikacja: Środa, 18 lutego 2009r. godz.: 20:27
Do niecodziennego zdarzenia doszło między Głogówkiem, a Racławicami. Pasażerowie zastępczego autobusu relacji Kędzierzyn-Koźle - Nysa zostali zmuszeni do wypchania pojazdu z zaspy śnieżnej. To kolejny "ewenement" na tym odcinku. Podróżnych między Kędzierzynem, a Nysą już nic nie zdziwi!
Strona 31 z 33