Dodano: Piątek, 24 listopada 2023r. godz.: 13:47. Nr wydania: 564/2023

Dodatkowy Intercity, ale bez bezpośredniego do Wrocławia

Zbliża się druga sobota grudnia, a z nią wprowadzenie nowego, tzw. rocznego rozkładu jazdy. Zobaczmy w pierwszej kolejności co czeka pasażerów Opolszczyzny jeżeli chodzi o linię numer 137. W skrócie: regionalnie gorzej, dalekobieżnie lepiej.

Regionalnie cięcie

Zacznijmy od złych informacji. Po kilku latach znika ważne bezpośrednie połączenie Regio Kędzierzyn-Koźle - Wrocław (przez Prudnik, Nysę, Grodków) oraz bezpośrednie połączenia Nysy z Wrocławiem (skrócone do Brzegu). W mediach słyszymy, że za taki stan odpowiadają szeroko pojęte braki taborowe.

Skrócenie bezpośredniego połączenia z Wrocławiem do stacji Brzeg, to chyba symboliczna realizacja hasła, jakie można zobaczyć na niektórych szynobusach, czyli: Opolskie, tutaj zostaję. Już niedługo będziemy świętowali 20-lecie pojawienia się na naszym trakcie pierwszego autobusu szynowego. Później zakupiono kolejne pojazdy, ale od ponad dekady region opolski nie może się pochwalić żadną inwestycją w tabor dla linii 137.

W dni robocze pomiędzy Nysą, a Kędzierzynem kursować będzie 5 par pociągów, a w weekendy 3 (w tym do Kłodzka).

Niestety w połączeniach nie będzie zachowany takt 2 godzinny, a pory dojazdu wybranych pociągów są czasem nie najlepsze. Przykładowo w dni robocze z Kędzierzyna Regio wyjadą o 13:42 i 16:43, a 7 lekcja w jednej z kędzierzyńskich szkół kończy się o 14:00. Najwięcej osób kończy pracę o godz. 15:00. Dekadę temu były pociągi po 13, 15 i po 16.

Do czego zmierzam? Jak w latach 2007-2009 Opolszczyzna uchodziła za wzór w organizacji połączeń regionalnych (liczba, skomunikowania), tak teraz region ten jest w mojej opinii w ogonie. Kiedy jakichś czas temu podróżowałem do Wrocławia przez Nysę, Kamieniec, to wsiadając do składu Kolei Dolnośląskich poczułem się (jako mieszkaniec Opolskiego), że moja lokalna kolej jest gorsza. Tam nowiutki skład, reklamy i informacje abym jechał do Jeleniej, Drezna i w inne miejsca, bo jest tanio. U mnie wiele tygodni zastępcza komunikacja autobusowa.

Nowy Kalendarz Kolej Podsudecka 2024 dostępny

Format A3, 13 str (12 na każdy miesiąc plus okładka. Przepiękne i duże zdjęcia pociągów wykonane na Magistrali Podsudeckiej. Każdy miesiąc na osobnej stronie. Solenizanci, święta, numery tygodni, znaki zodiaku.

Zobacz opis kalendarza w naszym sklepie

Kiedy 15 lat temu dla przykładu Dzierżoniów mógł się wstydzić z kilku pociągów dziennie, tak teraz będzie ich miał z 30 (do Legnicy, Kudowy, Kłodzka, nawet do Trzebnicy). Patrzymy z zazdrością na region podsudecki.

Osobiście nie wierzę, że w najbliższym czasie coś się zmieni. Można napisać za klasykiem: dobrze, to już było.

Dalekobieżnie więcej

Na szczęście PKP Intercity zgodnie z obietnicą wzbogaci swoją ofertę o drugi pociąg dalekobieżny, którym dojedziemy do grodu Kraka i w Karkonosze. O tych pociągach już pisaliśmy, to nie będę się powtarzał. Krótko: rano i popołudniu pojedziemy w obie strony. Jeden skład TLK Sudety pojedzie przez Dzierżoniów, Świdnice, a drugi TLK Szczeliniec przez Kłodzko i Nową Rudę.

W kolejnej części artykułu, który pojawi się za kilka dni, krótko opiszemy nowy rozkład dla Dolnego Śląska. Tam dużo się dzieje.

Obraz: coregionalniew2024opolskie.jpg

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Piątek, 24 listopada 2023r. godz.: 13:47. Nr wydania: 564/2023

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2024
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki