Dodano: Wtorek, 10 września 2013r. godz.: 12:58. Nr wydania: 295/2013

Rozpoczął się remont linii kolejowej Prudnik-Krapkowice

W minionym tygodniu rozpoczął się długo oczekiwany remont naszej lokalnej linii kolejowej nr 306. Wiele osób podchodziło do tego sceptycznie i z dużą rezerwą, gdyż prawie nikt w to nie wierzył.

Jednak remont stał się faktem i 2 września ekipa remontowa rozpoczęła prace. Obecnie trwa demontaż starego toru. Polega to na wyrywaniu całego toru z nasypu przy pomocy koparki, która unosi go fragmentami do góry. Następnie wytrącane są resztki tłucznia i ziemi spomiędzy podkładów i cały tor układany jest z powrotem na ziemi. Potem następuje odkręcanie szyn od podkładów. Szyny odkładanie są na bok i powtórnie wykorzystane. Podkłady natomiast, w zależności od ich stanu, będą użyte powtórnie lub wymienione. Na pewno zostaną wymienione wszystkie drewniane podkłady. Zostaną one zastąpione betonowymi używanymi podkładami.

Obraz: remontgogolinki1.jpg
Obraz: remontgogolinki2.jpg

Następnie będzie naprawiane podtorze czyli naprawa podbudowy, uzupełnianie i czyszczenie tłucznia oraz poprawianie nasypu i odtwarzanie rowów odwadniających po obu stronach toru. Będą również karczowane i wyrywane wszelkie krzaki, drzewa i korzenie. W między czasie będą remontowane przepusty wodne oraz przejazdy kolejowe na danym odcinku.

Wypadałoby przy okazji przypomnieć plan prac, który podzielony jest na 4 etapy.

Etap 1 będzie obejmował prawdopodobnie tor od stacji w Prudniku do przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej 414 w Lubrzy - planowany koniec tego etapu to 17.10.13.

  • wymiana podkładów na kilometrze 38,293 ? 41,293 w ilości 4644szt,
  • wymiana 100 szt. podkładów podzłączowych na złącza wiszące,
  • wbudowanie ok. 2550 metrów sześciennych tłucznia,
  • dwukrotne podbicie toru z regulacją toru w planie i profilu ,
  • wymiana doborów podrozjazdnic: Lubrza rozjazd nr 1, 2; Prudnik rozjazd nr 18,
  • odtworzenie bocznych rowów odwadniających na kilometrze 38,293 ? 41,100,
  • naprawa przejazdów kolejowych na kilometrze 38,474; 40,943,
  • modernizacja urządzeń SRK (sterowanie ruchem kolejowym), zasilania i urządzeń oświetlenia na przejeździe na kilometrze 40.943.

Etap II będzie prawdopodobnie obejmował tor od przejazdu kolejowego w Lubrzy aż do okolic Krobusza - planowany koniec tego etapu to 03.10.14.

  • wymiana podkładów na kilometrze 25,293 ? 38,293 w ilości 20478 szt.,
  • wymiana 435 szt. podkładów podzłączowych na złącza wiszące,
  • uzupełnienie brakujących 106 metrów bieżących szyn,
  • wbudowania ok. 6477 metrów sześciennych tłucznia,
  • dwukrotne podbicie toru z regulacją toru w planie i profilu,
  • wymiana doborów podrozjazdnic st. Biała Prudnicka rozjazd nr 10,
  • likwidacja rozjazdu z zabudową torem st. Biała Prudnicka rozjazd nr 9,
  • odtworzenie bocznych rowów odwadniających na kilometrze 25,293 ? 38,293,
  • wycinka krzewów ok. 2,4 ha,
  • wycinka drzew - 55 szt.,
  • naprawa przejazdów kolejowych na kilometrze 31,579; 38,259; 32,007,
  • naprawa obiektów inżynierskich na kilometrze 26,000; 26,160; 33,056; 37,117,

Etap III będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic Krobusza aż do okolic Łowkowic ? planowany koniec tego etapu to 21.09.15.

  • wymiana podkładów na kilometrze 13,293 ? 25,293 w ilości 15156 szt.,
  • wymiana 408 szt. podkładów podzłączowych na złącza wiszące,
  • uzupełnienie brakujących 2654 metrów bieżących szyn,
  • wbudowanie ok. 2880 metrów sześciennych tłucznia,
  • dwukrotne podbicie toru z regulacją toru w planie i profilu,
  • likwidacja rozjazdu z zabudową torem st. Zielina rozjazd nr 1,
  • odtworzenie bocznych rowów odwadniających na kilometrze 13,293 ? 25,293 ? 38,293,
  • wycinka krzewów ok. 5,3 ha,
  • wycinka drzew - 120 szt.,
  • naprawa przejazdów kolejowych na kilometrze 13,943; km 14,370; km 14,940; km 15,422; 15,741; 16,245 ; 16,744 ; 17,113; 17,482, 19,040; 19,995; km 20,114,
  • naprawa obiektów inżynierskich na kilometrze 17,329; 19,191; 19,350; km 20,025; km 22,104.

Etap IV, a zarazem ostatni, będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic Łowkowic aż do Krapkowic ? planowany koniec tego etapu to 20.09.16.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2022
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki