Dodano: Poniedziałek, 2 lutego 2009r. godz.: 18:37. Nr wydania: 12/2009

List mieszkańca miejscowości Przesieka koło Jeleniej Góry skierowany do Prezesa Zarządu PKP Intercity

"W latach poprzednich spółka konkurencyjna PKP Przewozy Regionalne skutecznie oddzielała mieszkańców południowej Opolszczyzny od "reszty kraju" likwidując połączenia do takich miast jak Kraków, Katowice, Lublin, Rzeszów czy Przemyśl sukcesywnie zabierając pociągi lub ograniczając do minimum ich kursowanie. Z wiadomych mi źródeł bardzo duża grupa podróżnych i ludności takich miast jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Kłodzko, Nysa, Świdnica, Prudnik czy Otmuchów jest zszokowana polityką prowadzoną do tej pory przez spółkę konkurencyjną jaką jest PKP PR."

Do Sz. P. Krzysztofa Celińskiego Prezesa Zarządu PKP Intercity Sp. z o. o.

Szanowny Panie Prezesie!!!!

W związku z przejęciem przez PKP Intercity obsługi pociągów pośpiesznych międzywojewódzkich w grudniu 2008 roku pragnę zainteresować Pana uruchomieniem kilku połączeń kolejowych przebiegających głównie południową częścią Opolszczyzny, a łączących miasta południa Dolnego Śląska z sercem Karkonoszy Jelenią Górą czyli miastem, w którego pobliżu mieszkam. Jako miłośnik kolei jestem bardzo oburzony brakiem połączeń międzymiastowych przebiegających tą częścią naszego kraju.

W latach poprzednich spółka konkurencyjna PKP Przewozy Regionalne skutecznie oddzielała mieszkańców południowej Opolszczyzny od "reszty kraju" likwidując połączenia do takich miast jak Kraków, Katowice, Lublin, Rzeszów czy Przemyśl sukcesywnie zabierając pociągi lub ograniczając do minimum ich kursowanie. Z wiadomych mi źródeł bardzo duża grupa podróżnych i ludności takich miast jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Kłodzko, Nysa, Świdnica, Prudnik czy Otmuchów jest zszokowana polityką prowadzoną do tej pory przez spółkę konkurencyjną jaką jest PKP PR.

Wiem iż część podróżnych musi rezygnować z przewozów pasażerskich kolejowych na rzecz PKS i komunikacji samochodowych, gdyż połączenia w głąb kraju do większych miast nie ma, a jeżeli są to trzeba się na nie przesiadać kilkukrotnie. Zapewniam pana że frekwencja w niżej wymienionych przeze mnie proponowanych pociągach dalekobieżnych byłaby bardzo duża.

Mający kursować w obecnym rozkładzie jazdy pociąg pośpieszny ŚNIEŻKA relacji Jelenia Góra- Przemyśl przez Wałbrzych Wrocław, Katowice Kraków, Rzeszów już podczas obowiązywania poprzedniego rozkładu nie był odpowiednią alternatywą realizującą zapotrzebowanie na odcinku Jelenia Góra- Kraków.

Powodów było dużo min. niedogodne godziny kursowania (wyjazd z Jeleniej Góry o godz. 18.27- przyjazd do Katowic po godzinie pierwszej w nocy a do Krakowa po godzinie trzeciej; w stronę odwrotną nie było lepiej z Krakowa przed godziną drugą w nocy a z Katowic koło godziny 3.30) oraz okrojone terminy kursowania( pociąg kursował tylko w dłuższe weekendy, ferie zimowe i wakacje a w tym roku są to już TYLKO WAKACJE!!!!!). To powodowało że wielu pasażerów zdecydowało się jechać przez Wrocław połączeniami dziennymi z przesiadką. Wprowadzenie poniższych pomysłów przez państwa zniwelowałoby ten problem powodując jednocześnie wzrost zainteresowania turystycznego miastami południowej Opolszczyzny i Dolnego Śląska, a w szczególności Nysy, Świdnicy, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby, które są swoistą wizytówką obu regionów obfitującą w zabytki i piękne krajobrazy.

Proszę o sukcesywne przeanalizowanie moich propozycji oraz odesłanie mi odpowiedzi w tej sprawie na adres mailowy lub pocztowy w trybie pilnym, które to zamieściłem NA KOŃCU LISTU.

PROPOZYCJE POCIĄGÓW PRZEBIEGAJĄCYCH NA ODCINKU KĘDZIERZYN KOŹLE- NYSA- KŁODZKO GŁÓWNE/ ŚWIDNICA- WAŁBRZYCH GŁÓWNY- JELENIA GÓRA (SZKLARSKA PORĘBA):

1)Pociąg pośpieszny SZYNDZIELNIA relacji Bielsko Biała Główna Wrocław Główny z wagonami do Jeleniej Góry:

PROWIZORYCZNY ROZKŁAD JAZDY:

Bielsko Biała Główna 5:05 Żory 6:12 Kędzierzyn Koźle 7:37 tu rozdzielenie na grupę do Wrocławia odjazd 7:52 i do Jeleniej Góry 8:02 dalej Nysa 9:23 Kamieniec Ząbkowicki 10:55 Świdnica Miasto 10:56 Jaworzyna Śląska przyjazd 11:06 odjazd 11:20 Wałbrzych Główny 12:10 Jelenia Góra 13:37

W relacji przeciwnej:

Jelenia Góra 14:06 Wałbrzych Główny 15:37 Jaworzyna Śląska przyjazd 16:26 odjazd 16:40 Świdnica Miasto 16:51 Kamieniec Ząbkowicki 17:45 Nysa 18:41 Kędzierzyn Koźle 20:02 o 20:12 przyjazd składu z Wrocławia odjazd pociągu o 20:27 Rybnik 21:50 Bielsko Biała Główna 23:02.

SKŁAD POCIĄGU:

część wrocławska + JELENIA GÓRA 3 wagony klasy drugiej

TERMIN KURSOWANIA: codziennie oprócz świąt.

2)Pociąg pośpieszny GALICJA relacji Rzeszów - Szczecin z wagonami do Jeleniej Góry PROWIZORYCZNY ROZKŁAD JAZDY:

Rzeszów 5:16 Tarnów 6:26 Kraków Płaszów 7:33 Kraków Główny przyjazd 7:42 odjazd 7:47 Katowice przyjazd 9:29 odjazd 9:34 Kędzierzyn Koźle 10:37 tu rozdzielanie wagonów na relacje do Szczecina i Jeleniej Góry do Szczecina odjazd 10:52 a do Jeleniej Góry 11:02 Nysa 12:23 Kamieniec Ząbkowicki 13:05 Świdnica Miasto 13:56 Jaworzyna Śląska 14:06 Wałbrzych Główny 15:10 Jelenia Góra 16:37

W relacji przeciwnej:

Jelenia Góra 11:06 Wałbrzych Główny 12:37 Jaworzna Śląska 13:26 Świdnica Miasto 13:51 Kamieniec Ząbkowicki 14:45 Nysa 15:41 Kędzierzyn Koźle przyjazd 17:02 17:09 przyjazd pociągu ze Szczecina odjazd całego składu 17:24 Katowice 18:30 Kraków Główny 20:33 Tarnów 21:46 Rzeszów 23:00

SKŁAD POCIĄGU:

część szczecińska+ JELENIA GÓRA cztery wagony klasy drugiej i jeden klasy pierwszej
TERMIN KURSOWANIA: codziennie.

3)Pociąg pośpieszny BIESZCZADY ze Szklarskiej Poręby do Zagórza

PRZYKŁADOWY ROZKŁAD JAZDY:

Szklarska Poręba 22:56 Jelenia Góra przyjazd 23:59 odjazd 0:06 Wałbrzych Główny 01:37 Kłodzko Główne 03:04 Kamieniec Ząbkowicki 03:44 Nysa 04:32 Kędzierzyn Koźle 06:02 Katowice 07:05 tu przyłączanie wagonów do Przemyśla i dalej według rozkładu odjazd 07:20.

W relacji przeciwnej:

przyjazd do Katowic 20:29 odjazd 20:50 Kędzierzyn Koźle 21:53 Nysa 23:23 Kamieniec Ząbkowicki 0:21Kłodzko Główne 1:05 Wałbrzych Główny 2:55 Jelenia Góra przyjazd 4:26 odjazd 4:36 Szklarska Poręba Górna 5:40

Jak Pan zauważył jest to przedłużenie relacji Katowice- Zagórz do Szklarskiej Poręby.

TERMINY KURSOWANIA: ferie, wakacje, dłuższe weekendy.

SKŁAD POCIĄGU: podobny do proponowanego w relacji Katowice- Zagórz.

Przemyśl- Katowice+ ZAGÓRZ- SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA trzy wagony klasy drugiej i jeden klasy pierwszej.

W odpowiedzi na mnóstwo skarg i pytań od osób zainteresowanych (a jest ich bardzo dużo) zamieszczam również propozycję reaktywacji pociągu Jelenia Góra- Lublin, jako konstruktywne wydłużenie pociągu pośpiesznego BYSTRZYCA relacji Lublin- Wrocław Główny, ale trasą okrężną przez Legnicę, Węgliniec, Lubań Śląski.

PROPONOWANY ROZKŁAD JAZDY:

"Bystrzyca" z Lublina do Jeleniej Góry według rozkładu jazdy normalnego a do Jeleniej Góry przez Legnicę Węgliniec Lubań z Wrocławia 5:50 Legnica 6:51 Bolesławiec 7:22 Węgliniec 7:38 Lubań Śląski 8:28 Jelenia Góra 9:36.

W relacji przeciwnej:

Jelenia Góra 19:00 Lubań Śląski 20:03 Węgliniec 20:44 Bolesławiec 21:12 Legnica 21:43 Wrocław 22:48 dalej jak w rozkładzie.

TERMINY KURSOWANIA I SKŁAD POCIĄGU JAK W OBOWIĄZUJĄCYM ROZKŁADZIE.

Wierzę, że moje propozycje zostaną rozpatrzone pozytywnie służąc społeczeństwu, kolei i rozwojowi Pańskiej spółki jaką jest PKP IC.

G. O. (pełne dane do wiadomości redakcji).

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 2 lutego 2009r. godz.: 18:37. Nr wydania: 12/2009

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2019
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki