Powstanie potężna kopalnia żwiru i piasku
Wszystko wskazuje na to, że ożyje północna rampa kolejowa na dworcu kolejowym w Racławicach skąd żwir dowożony będzie w różne rejony kraju. Przedstawiciele kopalni na jednym z spotkań twierdzili, że na godzinę wydobycie będzie równe zapełnieniu 5-6 potężnych ciężarówek. Możliwe jest wybudowanie dodatkowej bocznicy. Nieoficjalnie mówi się, że budowa kopalni to ratunek dla linii kolejowej Racławice Śląskie - Głubczyce - Racibórz, ponieważ linią ta ma być również wożony żwir w kierunku Raciborza i Rybnika.
Po zakończeniu wydobycia w Racławicach powstanie duży zbiornik retencyjny, która stanie się miejscową atrakcją turystyczną. Jako ciekawostkę warto dodać, że powstanie on bardzo blisko wielkiego mostu kolejowego nad rzeką Osobłogą. To jednak perspektywa co najmniej sześciu lat.
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 30 czerwca 2009r. godz.: 08:00. Nr wydania: 70/2009
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Jutro wchodzą na tory
- Największy most i największa katastrofa inżynieryjna ziemi prudnickiej (część II)
- Coraz bliżej połączenia wąskotorowego Osoblaha-Racławice Śląskie
- Zapomniany odcinek Magistrali Podsudeckiej - dlaczego na linii kolejowej z Racławic Śląskich do Głubczyc i Raciborza zrezygnowano z budowy drugiego toru?
- Od soboty ratujemy linię kolejową z Głubczyc do Racławic Śląskich, rusza akcja koszenia