Dziewiąta rocznica największych cięć w historii kolei polskiej
Poniżej wykaz linii, na których zawieszono kursowanie pociągów 3 kwietnia 2000 roku. W nawiasie podano miasta, które straciły swoje jedyne połączenia kolejowe.
- Łuków-Lublin (Lubartów, Radzyń Podlaski), 108km
- Kraków Bieżanów-Wieliczka Rynek 6km
- Chełm-Włodawa, 45km
- Racławice Śl.-Głubczyce-Racibórz (Głubczyce, Baborów), 54km
- Jelenia Góra-Mysłakowice-Karpacz (Karpacz) 16km
- Brzeg-Nysa (Grodków Śl), 47km
- Ostrołęka-Łapy-Białystok, 111km
- Pisz-Ełk, 55km
- Brodnica-Iława, 41km
- Brodnica-Sierpc, 56km
- Pyrzyce-Myślibórz, 31km
- Opole-Kluczbork, 45km
- Bydgoszcz-Chełmża, 70km
- Rzeszów-Tarnobrzeg, 70km
- Sławno-Darłowo, 20km
- Zubki Białostockie-Białystok, 48km
- Korsze-Skandawa, 16km
- Tarnów-Szczucin koło Tarnowa, 48km
- Pszczółki-Skarszewy, 21km
Na części z tych linii udało się już przywrócić kursowanie pociągów. M. in. na linii kolejowej Nysa-Brzeg i Opole-Kluczbork. W kolejce czeka linia Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz
Dwa miesiące po pamiętnym kwietniu, pod koniec roku szkolnego w czerwcu zawieszony został ruch pociągów na innych liniach, m. in. na linii Kędzierzyn-Strzelce Opolskie przez Lesnicę.
Pasjonatów historii kolejnictwa odsyłam do strony Racławic Śląskich, gdzie znajduje się artykuł opisujący historię linii kolejowej Racławice Śląskie - Głubczyce - Racibórz.
Polecam również artykuł prezentujący 160-letnie dzieje linii Nysa-Brzeg, który przygotowałem we współpracy z Robertem Wyszyńskim
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Piątek, 3 kwietnia 2009r. godz.: 00:01. Nr wydania: 47/2009
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Jest szansa na więcej bezpośrednich pociągów do Gliwic
- Trwa likwidacja powiatowej linii kolejowej w powiecie ząbkowickim
- Dziś 13 rocznica najtragiczniejszego dnia w polskiej kolei
- Kolej coraz "krótsza"
Następne teksty:
- Na odpowiedź ze strony UMWO musimy jeszcze trochę poczekać.
- Zapomniany odcinek Magistrali Podsudeckiej - dlaczego na linii kolejowej z Racławic Śląskich do Głubczyc i Raciborza zrezygnowano z budowy drugiego toru?