Dodano: Środa, 25 marca 2009r. godz.: 21:19. Nr wydania: 45/2009

Nysa-Legnica, czy Kędzierzyn-Legnica?

Jakiś czas temu pojawiła się słuszna koncepcja przywrócenia ruchu pasażerskiego między Nysą, a Kamieńcem. Pojawiły się jednak dwie sugestie. Jedna zakłada stworzenie pociągów relacji Legnica-Nysa, a druga, tak jak to było dawniej przez ponad 60 lat, powrót pociągów Legnica-Kędzierzyn.

Oczywiste jest, że pociągi krótkiej relacji Nysa-Kamieniec nie wygenerują zadowalającego potoku podróżnych. Fatalny rozkład jazdy i seryjne odwołania doprowadziły do masowego odejścia od usług kolei mieszkańców z Otmuchowa, czy Paczkowa. W grudniu 2008 pociągi między Nysą, a Kamieńcem zniknęły z rozkładu jazdy.

Od dawna jednak mieszkańcy wielu miejscowości domagają się przywrócenia bezpośredniego połączenia umożliwiającego dojazd w Dolny Śląsk z Kędzierzyna, Prudnika, czy Nysy. Teraz jeśli chcemy dostać się do Jeleniej Góry przesiadając się tylko raz, to musimy o godzinie 20 jechać do Kędzierzyna i tam czekać do 5 rano na pociąg pośpieszny. Takie niespodzianki zafundowały nam osoby odpowiedzialne za ułożenie rozkładu. Pociągi między Nysą, a Kamieńcem muszą wrócić.

Pojawiły się koncepcje, aby przywrócić połączenia od razu w dłuższych relacjach, by pasażerów było więcej i by wreszcie po latach z południa Opolszczyzny można było dojechać mówiąc prosto po ludzku do Legnicy.

Pierwsza propozycja zakłada bezpośrednie połączenie Nysy z Legnicą, druga Kędzierzyna z Legnicą przez Nysę. Część osób popiera pierwszą koncepcję, inni drugą.

Każda ze stron ma swoje racje i obecnie ciężko będzie znaleźć złoty środek. Z pewnością łatwiej administracyjnie będzie zorganizować pociąg relacji Nysa-Legnica, niżeli ukochany przez wszystkich skład kursujący po trasie historycznej Kędzierzyn-Nysa-Legnica. W tym drugim przypadku mówi się, że administracyjnie będzie ciężko, ale pasażerów będzie więcej.

W związku z tym postanowiliśmy zapytać się Państwa o zdanie. Wszyscy bez wyjątku jesteśmy zdania, że odwołanie pociągów między Nysą, a Kamieńcem było błędem.

Przerwano tym samym pierwszy raz w 130-letniej historii Magistrali Podsudeckiej tak zwaną ciągłość połączeń. Pociągi powinny wrócić już pod koniec tego roku. Tylko w jakiej relacji? Która relacja przyciągnie więcej pasażerów? Która będzie lepsza? Którą będzie łatwiej zorganizować administracyjnie? Pomóż nam i zagłosuj. Być może osoby decydujące o przyszłym rozkładzie wezmą pod uwagę głosy najważniejszych osób, czyli pasażerów.

Na stronie głównej dostępna jest już nowa sonda. Zagłosuj i pokaż, która opcja połączenia Nysy z Kamieńcem będzie najlepsza.

Liczymy też na Wasze komentarze!

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Środa, 25 marca 2009r. godz.: 21:19. Nr wydania: 45/2009

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2021
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki