Dodano: Wtorek, 9 lutego 2010r. godz.: 18:44. Nr wydania: 130/2010

Ostatnie Polskie Parowozownie

Kilka tygodni temu na kolejowym rynku wydawniczym ukazał się przepiękny album prezentujący prace ostatnich polskich parowozowni. Wśród nich znalazło się kilka obiektów z Magistrali Podsudeckiej.
::rysunek:ostatnieparowozownie2.jpg@Okładka książki::

"Ostatnie Polskie Parowozownie" - taki tytuł nosi wydany niedawno album autorstwa Krzysztofa Wiśniewskiego prezentujący zdjęcia z pracy ostatnich polskich parowozowni realizujących jeszcze na początku lat 90-tych ruch oparty o trakcję parową.

Opisanych zostało kilkadziesiąt parowozowni w tym obiekty leżące na Magistrali Podsudeckiej lub w jej sąsiedztwie: Białogard, Lębork, Kościerzyna, Kostrzyn nad Odrą, Krzyż, Piła, Chojnice, Tczew, Zajączkowo Tczewskie, Malbork, Elbląg, Bydgoszcz Główna, Toruń Kluczyki, Brodnica, Iłowo, Olsztyn, Korsze, Ełk, Suwałki, Sierpc, Skierniewice, Tomasz Mazowiecki, Dęblin, Siedlce, Skarżysko-Kamienna, Rozwadów, Przeworsk, Chełm, Zagórz, Nowy Sącz, Chabówka, Kluczbork, Opole, Nysa, Kłodzko, Wałbrzych, Jaworzyna Śląska, Miłkowice, Węgliniec, Żagań, Kępno, Jarocin, Wolsztyn, Zbąszynek, Rzepin, Międzyrzecz, Gniezno.

- prezentujemy Państwu niezwykły album fotograficzny ukazujący świat, który już nie istnieje - świat parowozowni, lokomotyw parowych i ludzi, którzy te piękne maszyny utrzymywali w stanie sprawności i prowadzili nimi pociągi - czytamy w publikacji.

Album zawiera średnio kilkanaście zdjęć każdej parowozowni (są to obiekty, parowozy, ludzie pracujący przy parowozach) oraz krótki opis tekstowy. Książka wydana na papierze kredowym z twardą okładką zawiera około 350 stron, format zbliżony do A4. Cena około 75 złotych. Polecam. Można ją kupić między innymi na Allegro.

::rysunek:ostatnieparowozownie.jpg@W publikacji znajdziemy wiele przepięknych zdjęć, także z parowozowni podsudeckich::

Pozycja jest idealnym uzupełnieniem wydanego jakiś czas temu albumu autorstwa Dariusza Brodowskiego pt. "Parowozy".

Kiedy miłośnicy Magistrali Podsudeckiej zobaczą zdjęcia z Nysy to pewnie większości z nich zaboli serce. To nie do uwierzenia jak w przeciągu kilkunastu lat z tej kluczowej stacji linii 137 (z jednej z najważniejszych parowozowni w okolicy) nie zostało już praktycznie nic. Kto wie, czy zdjęcia z Nysy prezentują najbardziej zmienioną stację z całego albumu.

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 9 lutego 2010r. godz.: 18:44. Nr wydania: 130/2010

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2022
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki