Czy przez powódź ucierpi Magistrala Podsudecka?
Nad Magistralą Podsudecką wisi jakieś fatum. Trudno wymienić jakieś pozytywne wydarzenie na przestrzeni ostatnich lat. Zlikwidowano z góry na dół wszystkie dalekobieżne połączenia. Kiedy mówiło się o ich przywróceniu zrobiono zwrot o 180 stopni i po cichu zrezygnowano. Jeździ wprawdzie wiele składów towarowych, ale wpływają one negatywnie na stan infrastruktury.
Z potwierdzonych już informacji wiemy, że do końca tego roku planowano remont kilkukilometrowego odcinka torów między stacjami Koźle Zachodnie, a Twardawa. Najciekawszy był fakt, że pod młotek miały iść obie nitki szyn w tym ta nieużywana już 13 lat. Opracowano projekt, dokonano pomiarów, ustalano termin prac.
Niestety w międzyczasie nasz kraj nawiedziła powódź porównywalna do tej z 1997 roku. Na nasze szczęście linia 137 nie ucierpiała, ale najgorsze może być dopiero przed nią.
We wschodniej części kraju uszkodzonych zostało wiele kilometrów szyn. Każdy chyba słyszał o zawalonym moście w okolicy Nowego Sącza. Te tory trzeba naprawić, a obiekty odbudować. Skąd wziąć na to pieniądze?
Być może (i tego sobie życzymy) znaczna część zostanie pokryta z ubezpieczeń, ale jeśli tych pieniędzy (niestety) będzie za mało to środki zostaną przesunięte z zaplanowanych już inwestycji, które mogą poczekać. Magistrala Podsudecka czeka już kilkadziesiąt lat więc pewnie znów będzie odstawiona na drugi plan. Tego właśnie się boimy i jesteśmy bardziej słoni zaryzykować twierdzenie, że do remontu nie dojdzie niżeli to, że zostanie on rozpoczęty zgodnie z planem.
Tak bardzo chcielibyśmy się pomylić, ale po latach stagnacji i wiecznego przekładania remontu trudno jest nam uwierzyć teraz w coś pozytywnego.
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 8 czerwca 2010r. godz.: 07:49. Nr wydania: 150/2010
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Modernizacja szlaku Jawor - Rogoźnica.
- Już widać efekty prac przy modernizacji dworca w Raciborzu
- Wyremontowany dworzec w Nysie już otwarty!
- Trwają prace przy remoncie linii kolejowej Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój
- Miał być rozebrany, ale most w Nowej Cerekwii jest właśnie remontowany
- Efekt końcowy prac pomiędzy Piławą Górną, a Piławą Dolną
- Trwa remont torów pod Piławą Górną
- Wymieniają podkłady w Racławicach i Głogówku
- Dobiega końca remont dachu na zabytkowej lokomotywowni w Racławicach Śląskich
- Wiata na peronie 2. w Nysie już wyremontowana
Następne teksty:
- Uwaga. W najbliższą sobotę startuje akcja koszenia torowiska na linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie.
- Drezyny na rocznicę 110-lecia budowy kolei do Złotego Stoku