Dodano: Wtorek, 24 lutego 2009r. godz.: 19:33. Nr wydania: 33/2009

Kolejny list w sprawie powrotu pociągu pośpiesznego skierowany do Ministra Infrastruktury

Moim zdaniem ta decyzja o odwołaniu tej relacji, była jak wiele innych nie do końca przemyślana. Myślę, że czas absurdów w naszej rzeczywistości się kończy z momentem dojścia do władzy ludzi kompetentnych.

Jestem mieszkańcem Racławic Śląskich. Przez wiele lat dojeżdżałem do rodziny mieszkającej na Górnym Śląsku korzystając z bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Jelenia Góra - Kraków (przez Prudnik, Nysę, Jaworzynę Śląską).

Niestety, co stwierdzam z głębokim żalem połączenie to zostało jakiś czas temu wycięte z rozkładu jazdy pociągów i w chwili obecnej nie mamy ani jednego bezpośredniego połączenia kolejowego łączącego nasze okolice z Śląskiem, czy Karkonoszami. Taka sytuacja utrudnia mi kontakt w rodziną, a moim dzieciom podróż na uczelnię, wyjazdy służbowe, czy wypady turystyczne. Przecież ten pociąg zawsze cieszył się dużym zainteresowaniem, nawet wtedy jak wprowadzono go tylko na okres czasowy (wakacji, świąt).

Moim zdaniem ta decyzja o odwołaniu tej relacji , była jak wiele innych nie do końca przemyślana. Myślę, że czas absurdów w naszej rzeczywistości się kończy z momentem dojścia do władzy ludzi kompetentnych.

W związku z powyższym zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc. Proszę o wnioskowanie do przewoźnika zajmującego się organizacją pociągów pośpiesznych o możliwie najszybsze przywrócenie kursowania pociągu relacji Kraków-Jelenia Góra-Kraków przez (Prudnik, Nysę, Jaworzynę Śląską).

Okolica, w której mieszkam pozbawiona jest przynajmniej jednego dalekobieżnego połączenia, a rozkład pociągów lokalnych często mija się z oczekiwaniem społeczeństwa.

Samorządy później narzekają na wielkość dofinansowania potrzebnego do zbilansowania kosztów. Ponadto aby dostać się przykładowo na Górny Śląsk muszę liczyć się z kilkoma przesiadkami co dodatkowo utrudnia podróż. Ostatnio aby dojechać do Świeradowa Zdroju przez Kędzierzyn ?Koźle ,Wrocław potrzebowałem dziesięciu godzin ,kiedyś trwało to cztery godziny. Plan elektryfikacji linii 137 na odcinku Legnica-Kędzierzyn Koźle po roku 2013 wskazuje na to, że ta linia na tym odcinku nie ulegnie degradacji.

Proszę zrozumieć naszą sytuację i rozważyć możliwość poparcia tej inicjatywy.

Dane autora listu do wiadomości redakcji serwisu

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 24 lutego 2009r. godz.: 19:33. Nr wydania: 33/2009

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2021
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki