Dodano: Sobota, 21 lutego 2009r. godz.: 09:38. Nr wydania: 31/2009

Tor został otwarty

Od tygodnia otwarty jest tor numer 2 (południowy) na odcinku między Prudnikiem, a Racławicami Śląskimi. Remont traku trwał ponad 3 miesiące.

We wrześniu ubiegłego roku skład towarowy jadący z Prudnika w kierunku Racławic Śląskich uszkodził trzy kilometry południowego toru między 102, a 105 kilometrem Magistrali Podsudeckiej. Od tamtej pory pociągi korzystały tylko z jednego czynnego toru północnego. Powodowało to częste opóźnienia w ruchu osobowym.

Remont odcinka rozpoczął się już w listopadzie. Wymieniono kilka tysięcy uszkodzonych podkładów. Rozkręcono przy tym szyny na długości prawie 4 kilometrów. Prace zakończono kilka dni temu.

Południowy tor został otwarty w środę 11 lutego. Tymczasowo ustanowiono na nim prędkość kursowania pociągów do 70km/h. Wszystko dlatego, iż prace remontowe zostały przeprowadzone w okresie zimowym i należy odczekać na całkowite utwardzenie usypanego materiału. Jest wielce prawdopodobne, iż za kilka miesięcy prędkość zostanie podwyższona.

To pierwszy poważny remont, a dokładniej modernizacja (zastosowano nową technikę przytwierdzania podkładów i nowe podkłady) jaka została przeprowadzona na Magistrali Podsudeckiej od ponad trzydziestu lat!

W 1997 roku między Twardawą i Koźlem pociąg towarowy uszkodził również jeden z torów. Na domiar złego kilka miesięcy później torowisko zostało kompletnie zalane podczas pamiętnej lipcowej powodzi. Wtedy jak się mówiło, na kilka tygodni zezwolono, by po jednym z torów kursowały pociągi z ograniczeniem prędkości do 20-30km/h. Lada dzień miały wkroczyć ekipy remontowe. Prac nie przeprowadzono do dziś, czyli przez prawie dwanaście lat!

::rysunek:torydytmarow1.jpg@Jeszcze w trakcie remontu w grudniu 2008::

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Sobota, 21 lutego 2009r. godz.: 09:38. Nr wydania: 31/2009

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2020
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki