Czy Magistralę Podsudecką czeka poważny remont?
Niedawno Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej ogłosiło wyniki konsultacji dotyczących wieloletniego programu inwestycji kolejowych. Inwestycje te mają być przeprowadzone do końca rok 2015.
Można w nim przeczytać, że Ministerstwo proponuję przesunięcie z wykazu zadań rezerwowych do zadań przyjętych do realizacji, zadania pt. Modernizacja linii kolejowej nr 137 Kędzierzyn Koźle-Legnica. Remont należy przeprowadzić ze względu na liczne ograniczenia prędkości do 20/30km/h. Nasza linia stanowi jeden z głównych ciągów wywozu kruszywa z Województwa Dolnośląskiego w głąb kraju.
Wycofanie wielu inwestycji, w tym rezygnacja na razie z budowy linii Y (Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław) sprawiło, że do wykorzystania na budowę i modernizację linii kolejowych będzie miliard złotych.
We wspomnianym raporcie czytamy także o sugerowanej elektryfikacji linii 137, początkowo na odcinku Jaworzyna-Świdnica. Ma to umożliwić uruchomienie bezpośrednich pociągów ze Świdnicy do Wrocławia. Jest to o tyle korzystne, że lokalne Władzie Świdnicy tworzą w swoim mieście ważny węzeł przesiadkowy.
To w sumie na razie wszystkie oficjalne informacje. Wiadomo, że daleko od nich do rozpoczęcia prac. Jednak nieoficjalnie wypytaliśmy wysoko postawionych pracowników PLK o plany remontu naszej linii kolejowej. Nie zaprzeczyli.
Na razie brak szczegółów. Jednak jest pewne, że nowe kopalnie kruszywa powstające w naszej okolicy, to problem, ponieważ linia jest za bardzo obciążona. Największy problem z przepustowością notuje się na stacjach w Otmuchowie i Paczkowie. Z kolei budowana aktualnie kopalnia w Racławicach też swój urobek chce wozić koleją. W ubiegłym roku przywrócono w Racławicach dwa boczne tory do trzymania pociągów, co już było sporym wydarzeniem.
Pewne jest, że Magistralę Podsudecką czeka poważny remont. Będziemy czuwali i na bieżąco Was informowali. To dobre informacje, zważywszy na fakt, że ostatnio mówiło się o remoncie wszystkich innych traktów zapominając o modernizacji linii 137.
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 16 kwietnia 2013r. godz.: 12:21. Nr wydania: 273/2013
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Modernizacja szlaku Jawor - Rogoźnica.
- Już widać efekty prac przy modernizacji dworca w Raciborzu
- Wyremontowany dworzec w Nysie już otwarty!
- Trwają prace przy remoncie linii kolejowej Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój
- Miał być rozebrany, ale most w Nowej Cerekwii jest właśnie remontowany
- Efekt końcowy prac pomiędzy Piławą Górną, a Piławą Dolną
- Trwa remont torów pod Piławą Górną
- Magistrala Podsudecka, częściowo znaczenia państwowego
- Wymieniają podkłady w Racławicach i Głogówku
- Dobiega końca remont dachu na zabytkowej lokomotywowni w Racławicach Śląskich