Dodano: Wtorek, 16 kwietnia 2013r. godz.: 12:21. Nr wydania: 273/2013

Czy Magistralę Podsudecką czeka poważny remont?

Oczywiście informacje, które prezentujemy w tym artykule należy traktować nieoficjalnie, ale dla miłośników naszej linii kolejowej mamy dobre wiadomości.
Obraz: kolejnaorkiestre.jpg

Niedawno Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej ogłosiło wyniki konsultacji dotyczących wieloletniego programu inwestycji kolejowych. Inwestycje te mają być przeprowadzone do końca rok 2015.

Można w nim przeczytać, że Ministerstwo proponuję przesunięcie z wykazu zadań rezerwowych do zadań przyjętych do realizacji, zadania pt. Modernizacja linii kolejowej nr 137 Kędzierzyn Koźle-Legnica. Remont należy przeprowadzić ze względu na liczne ograniczenia prędkości do 20/30km/h. Nasza linia stanowi jeden z głównych ciągów wywozu kruszywa z Województwa Dolnośląskiego w głąb kraju.

Wycofanie wielu inwestycji, w tym rezygnacja na razie z budowy linii Y (Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław) sprawiło, że do wykorzystania na budowę i modernizację linii kolejowych będzie miliard złotych.

We wspomnianym raporcie czytamy także o sugerowanej elektryfikacji linii 137, początkowo na odcinku Jaworzyna-Świdnica. Ma to umożliwić uruchomienie bezpośrednich pociągów ze Świdnicy do Wrocławia. Jest to o tyle korzystne, że lokalne Władzie Świdnicy tworzą w swoim mieście ważny węzeł przesiadkowy.

To w sumie na razie wszystkie oficjalne informacje. Wiadomo, że daleko od nich do rozpoczęcia prac. Jednak nieoficjalnie wypytaliśmy wysoko postawionych pracowników PLK o plany remontu naszej linii kolejowej. Nie zaprzeczyli.

Na razie brak szczegółów. Jednak jest pewne, że nowe kopalnie kruszywa powstające w naszej okolicy, to problem, ponieważ linia jest za bardzo obciążona. Największy problem z przepustowością notuje się na stacjach w Otmuchowie i Paczkowie. Z kolei budowana aktualnie kopalnia w Racławicach też swój urobek chce wozić koleją. W ubiegłym roku przywrócono w Racławicach dwa boczne tory do trzymania pociągów, co już było sporym wydarzeniem.

Pewne jest, że Magistralę Podsudecką czeka poważny remont. Będziemy czuwali i na bieżąco Was informowali. To dobre informacje, zważywszy na fakt, że ostatnio mówiło się o remoncie wszystkich innych traktów zapominając o modernizacji linii 137.

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 16 kwietnia 2013r. godz.: 12:21. Nr wydania: 273/2013

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2020
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki