KOLEJNE ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY POCIĄGÓW
Oczywiście to nie są wszystkie zmiany jakie obecnie obowiązują w rozkładzie. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej www.rozklad-pkp.pl lub na stronie przewoźnika Przewozy Regionalne Sp. z o.o. www.przewozyregionalne.pl w polu: tymczasowe zmiany w kursowaniu pociągu dla stacji: (tu należy wpisać interesującą nas nazwę stacji).
Niestety to nie koniec zmian w ofercie dla magistrali podsudeckiej. Pomimo powyższych utrudnień związanych z modernizacją sieci ruch pociągów odbywa się płynnie. Więcej złych informacji nadejdzie z dniem 1 czerwca 2012r. kiedy to w życie wchodzi I duża korekta rozkładu jazdy. Jest to zmiana wynikająca z zamówień Organizatora przewozów. Wcześniejsze zmiany były tylko korektami z uwagi na trwające prace, 1 czerwca to data dużych zmian na naszej linii - niestety bardzo negatywnych. Jak donosi Nowa Trybuna Opolska od 1 czerwca z rozkładu jazdy zniknie 21 pociągów kursujących w województwie, dalsza część będzie miała zmienione terminy, relacje itp. Zmiany nie ominą i tak już marginalizowanej linii z Kędzierzyna Koźla do Nysy i dalej do Brzegu. Zgodnie z informacjami z rozkładu jazdy całkowicie znikną następujące pociągi:
- REGIO 64724 Nysa 8:25 - Kędzierzyn Koźle 9:52
- REGIO 46743 Kędzierzyn Koźle 22:00 - Nysa 23:36
Tym samym w kierunku Kędzierzyna koźla powstanie pięciogodzinna luka pomiędzy 5:55 - 10:55 (wyjazdy z Nysy), natomiast ostatni pociąg z Kędzierzyna Koźla wyjedzie już o 18:30 (w rozkładzie jazdy do 31 V - 18:50). Dodatkowo ograniczone zostaną terminy kursowania składów:
- REGIO 46737 Kędzierzyn Koźle 16:10 - Nysa 17:46 z kursuje codziennie oprócz sobót na kursuje w dni robocze.
Wprowadzane zmiany powodują dalszą degradację linii, co ma bezpośrednie przełożenie na spadek frekwencji a tym samym zwiększenie deficytu i kosztów dla Organizatora przewozów. Już dziś możemy zauważyć stopniowy spadek po wprowadzeniu w ostatnich latach rozkładu jazdy, gdzie podzielono relację bez skomunikowania w Nysie z pociągami na Brzeg lub rozkomunikowano pociągi na stacji w Kędzierzynie Koźlu z kierunku Nysy na kierunki Gliwice i Racibórz.
Ewidentnie jest to widoczne w godzinach popołudniowo wieczornych, gdzie pociągi z Nysy i Brzegu przyjeżdżają kilka lub kilkanaście minut po odjeździe składów do Gliwic, Raciborza lub Opola. A wszystko to nie dla podróżnych ale dla cyklu - tylko co to za cykliczność przy sześciu pociągach w dobie i ograniczeniu możliwości kontynuacji jazdy po przesiadce (a raczej jej braku) w Kędzierzynie Koźlu lub Nysie?
Autor: Krzysztof Pawlak.
Publikacja tekstu: Piątek, 4 maja 2012r. godz.: 12:34. Nr wydania: 235/2012
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- TLK Sudety i TLK Szczeliniec objazdem przez Opole
- Dodatkowy Intercity, ale bez bezpośredniego do Wrocławia
- Zagadkowe wykolejenie lokomotywy SU46
- Trwa remont dworca kolejowego w Raciborzu
- Po trzydziestu latach wracają tam pociągi pasażerskie
- Wyremontowany dworzec w Nysie już otwarty!
- Wróble ćwierkają, że za Kormorana coś się potem wykluje
- Jaki będzie nowy rozkład na podsudeckiej? Część II - Dolny Śląsk
- Jaki będzie nowy rozkład na podsudeckiej? Część I - Opolszczyzna
- Co ciekawego w rozkładzie na nowy rok? Pierwsze przecieki... Nowość TLK Wetlina
Następne teksty:
- Racławicki most kolejowy odkrywa swoje tajemnice
- Uwaga, duża gratka dla miłośników pociągów prowadzonych parowozami.