Kalendarz Kolej Podsudecka 2023 – edycja, która bardzo szybko zniknęła z półek!
Z dumą prezentujemy wyjątkową, wyprzedaną już edycję kalendarza Kolej Podsudecka na rok 2023 – pierwszą, która udowodniła, jak ogromne zainteresowanie może wzbudzić pasja do jednej linii kolejowej.
Ten kalendarz kontynuował tradycję pokazywania piękna Magistrali Podsudeckiej i jej bocznych linii w autentyczny, lokalny sposób. Każda ze stron przenosiła odbiorcę na torowiska południowo-zachodniej Polski – od kultowych stacji, przez zapomniane przystanki, aż po malownicze leśne odcinki i górskie podjazdy.
Rok 2023 należał do różnorodności: na zdjęciach pojawiły się zarówno składy pasażerskie, jak i ciężkie pociągi towarowe, a także wyjątkowe lokomotywy – od legendarnych SU46 i TKt48, po nowoczesne Dragony i czeskie „Nurki”. Każde ujęcie miało swoją historię i atmosferę – zimowy przystanek w Krzyżowej, wakacyjne retro w Dzierżoniowie czy nostalgiczna scena pod Pokrzywną z trzema lokomotywami serii 753.
Edycja 2023 to także hołd dla miłośników kolei – to dzięki Wam kalendarz zniknął błyskawicznie. Dziękujemy za zaufanie, ogromne zainteresowanie i za to, że razem tworzymy coś więcej niż tylko kartki ze zdjęciami – tworzymy wspomnienia i zapisujemy historię.
Zobacz w sklepie
Czeski spalinowóz 754 015-6 z pociągiem pospiesznym TLK 36103 "Sudety" relacji Kraków Główny - Jelenia Góra przejeżdża przez przystanek osobowy w Krzyżowej.
Fotograf: Mirosław Synowski
Lokomotywa 111Ed-008 jako tzw. popych składu ładownych wagonów z bocznicy Kopalni Gnejsu Pomianów-Doboszowice. Okolice Kamieńca Ząbkowickiego.
Fotograf: Kornel Remont
Lokomotywa BR232-184 z węglarkami wyjeżdża z Piławy Górnej. Skład kieruje się w stronę Jaworzyny Śląskiej.
Fotograf: Szymon Nycz
Lokomotywa 311D-21 ze składem węglarek jadąc od strony Prudnika mija semafor wjazdowy na zamkniętą stację Racławice Śląskie, którą minie na biegu.
Fotograf: Wojciech Kamiński
Lokomotywa M62M-009 wraz ze składem zbliża się do stacji Twardawa jadąc jednotorowym odcinkiem od strony Kędzierzyna-Koźla Zachodniego.
Fotograf: Wojciech Kamiński
Lokomotywa SU46-007 z pociągiem pospiesznym Śnieżka z Krakowa do Jeleniej Góry wjeżdża do Prudnika.
Fotograf: Paweł Bochenek
Lokomotywa parowa TKt48-18 z pociągiem retro "Czerwony Baron" relacji Jaworzyna Śląska - Dzierżoniów mija dawny przystanek osobowy Dzierżoniów Dolny. Kurs pociągu odbywał się w ramach wakacyjnych przejazdów organizowanych przez Muzeum Kolejnictwa z Jaworzyny Śląskiej
Fotograf: Jacek Widawski
Lokomotywa SU4220-002 prowadzi pociąg IC „Kormoran” relacji Olsztyn Główny – Polanica Zdrój. Skład mija okolice wsi Doboszowice.
Fotograf: Kornel Remont
Czeski pociąg towarowy na czele z lokomotywą serii 753 777-1 "Nurek". Skład przewozi drewno pochodzące z górskich lasów Jeseników. Mozolnie toczy się pod górę, przez Las Osiek tranzytową linią kolejową nr 333 zbliżając się do dawnej stacji w Pokrzywnej. W tle słupy telefoniczne, które służyły do łączności pomiędzy kolejowymi przejściami granicznymi w Głuchołazach i Wieszczynie. W składzie znajdują się aż 3 lokomotywy: "Nurki" - lokomotywy serii 753 produkcji czechosłowackiej z lat 1968-77.
Fotograf: Dawid Przyszlak
Pociąg regionalny relacji Kędzierzyn-Koźle – Nysa prowadzony tandemem dwóch lokomotyw. Pierwsza SU42-540, a druga SM42-728. Skład za chwilę zatrzyma się na stacji Racławice Śląskie.
Fotograf: Stanisław Stadnicki
Lokomotywa 754 026-3 z pociągiem z TLK SUDETY opuszcza stację w Dzierżoniowie Śląskim.
Fotograf: Andrzej Szczepański
Lokomotywa SU4210-004 prowadzi pociąg TLK “Kormoran” numer 65100, relacji Polanica-Zdrój - Olsztyn Główny. Skład przejeżdża przez stację Nowy Świętów.
Fotograf: Szymon Nycz