Wyjątkowa edycja kalendarza kolejowego „Kolej Podsudecka” na rok 2021 – prawdziwa gratka dla miłośników pociągów i żelaznych szlaków! To już kolejna odsłona kultowego kalendarza, tworzonego z pasją i dbałością o każdy detal. W dużym formacie A3 (297 × 420 mm) znajdziesz 13 stron – elegancką okładkę i 12 miesięcy, z których każdy ozdobiony jest osobnym, starannie wybranym zdjęciem pociągu z malowniczych zakątków regionu.
Wydrukowany na wysokiej jakości papierze kredowym, z zawieszką do powieszenia – idealnie sprawdzi się na ścianie każdego pasjonata kolei. Dzięki pięknym fotografiom i solidnemu wykonaniu, kalendarz ten nie tylko odmierza czas, ale i zachwyca przez cały rok.
Zobacz w sklepie
Lokomotywa SU46-017 z pociągiem osobowym relacji Kędzierzyn-Koźle - Nysa oczekuje w peronach stacji Kędzierzyn-Koźle na planową godzinę odjazdu. 25 lutego 2005 r.
Fotograf: Paweł Bochenek
Parowóz Ty42-24 z Pyskowic prowadzi pociąg specjalny do Racławic Śląskich, aby na tamtejszej stacji kolejowej uczestniczyć w kręceniu ujęć filmowych dla reklamy znanej marki piwa. Skład przejeżdża po nasypie kolejowym w Racławicach Śląskich. 22 lutego 2020 r.
Fotograf: Stanisław Stadnicki
Pociąg roboczy z prowadzącą lokomotywą TEM2-291 porusza się między Szczepanowem i Marcinowicami. Skład ten był wykorzystywany przy rewitalizacji szlaku linii 285 między Sobótką Zachodnią i Świdnicą Przedmieście. 28 marca 2020r.
Fotograf: Jacek Widawski
Ludmiła BR232 010-9 w barwach firmy Kris-Max, przejeżdża ze składem towarowym w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego przez przyszły posterunek odgałęźny i LCS Świdnica Kraszowice. 12 lipca 2020 r.
Fotograf: Mirosław Synowski
Szynobus SA103-013 pośród pól rzepaku na Magistrali Podsudeckiej wykonuje kurs relacji Brzeg - Gliwice i wyjeżdża ze stacji Prudnik. W tle kościół pw. Miłosierdzia Bożego na osiedlu Jesionowe Wzgórze oraz zabudowania Prudnika. Ponad nimi najwyższa góra Sudetów Wschodnich, lekko ośnieżony szczyt Pradziada (1492 m. n.p.m.) z 143 metrową wieżą TV. 4 maja 2020r.
Fotograf: Dawid Przyszlak
Tandem czeskich lokomotyw 753 (tzw. „Nurków”) pcha długi skład z drewnem na linii Głuchołazy-Karniów (cz. Krnov). Na czele pociągu inna lokomotywa serii 753. Most nad Złotym Potokiem w Moszczance. 1 czerwca 2020r.
Fotograf: Ireneusz Malec
Tandem czeskich lokomotyw 753 (tzw. “Nurków”) prowadzi długi skład z drewnem na szlaku Mikulovice-Głuchołazy. Na końcu składu pracuje również tandem dwóch lokomotyw serii 753. Na głównej stacji miasta skład zmieni kierunek i pojedzie w stronę Karniowa (Krnova). Głuchołazy - ulica Polna. 6 maja 2016r.
Fotograf: Ireneusz Malec
Pociąg specjalny "Chrapek" na czele z lokomotywą SM30-507 pokonuje łuk w okolicy Lubrzy na linii kolejowej nr 306 Prudnik - Krapkowice. W tle panorama Sudetów: Gór Opawskich z dominującym masywem Srebrnej i Biskupiej Kopy oraz panorama Jeseników, a także miasto Prudnik. 23 sierpnia 2020r.
Fotograf: Dawid Przyszlak
Lokomotywa SM42-2499 ze składem wagonów szutrówek podczas załadunku kruszywa na bocznicy kopalni w Doboszowicach. Na końcu składu pracuje lokomotywa TEM2-193. 10 sierpnia 2020 r.
Fotograf: Kornel Remont
Duet lokomotyw ST43-333 i SM42-1268 z ładownym składem z kopalni zbliża się do stacji Pława Górna. 18 październik 2017r.
Fotograf: Mirosław Synowski
Lokomotywa ST48-042 ze składem próżnych węglarek opuszcza stację Piława Górna. Skład podąża na załadunek kruszywa na bocznicę miejscowej kopalni. 14 sierpnia 2020 r.
Fotograf: Kornel Remont
Wieczór na Magistrali Podsudeckiej. Kilka minut po zachodzie słońca. Ciszę przerywa tandem "Gagarinów" prowadzących tylko jeden wagon towarowy. Na czele lokomotywa M62M-009. Pociąg minął przystanek Szybowice i kursuje w kierunku stacji Prudnik. 11 kwietnia 2020r.
Fotograf: Dawid Przyszlak