W dniu 6 czerwca 2022 zorganizowano inauguracyjny przejazd pociągu na wyremontowanej linii 266 odcinkiem z Wrocławia do Świdnicy. Dalszy odcinek tego traktu jest remontowany.
W tej chwili, wzdłuż linii 266 kursuje pociąg z transporterem materiałów sypkich, który oczyszcza pobocze torowiska, udrażnia rowy odwadniające przy torach.
Praca wygląda tak, że codziennie ten pociąg dojeżdża do miejsc w których wcześniej atlasy z kolebami wysypały usuniętą ziemię z poboczy po czym ten urobek jest ładowany na transporter i wywożony.
Pracę tego pociągu przedstawiają fotografie wykonane w okolicach Burkatowa i Bystrzycy Górnej.


Dzieję się także w Zagórzu Śląskim. Tam był pozostawiony przez długi czas kawałek toru nie wyregulowany, nie podbity. Właśnie robotnicy zabrali się za ten ostatni nie gotowy fragment toru przy okazji przebudowując dwa przejazdy drogowe z obu stron stacji w Zagórzu. Jeden przejazd jest już gotowy, drugi ma być robiony w bieżącym tygodniu. Prace w Zagórzu przedstawiają kolejne fotografie.


Wszystkie przystanki są już w stanie gotowym (surowym). Są wiaty, tablice, perony i słupy oświetleniowe. Brakuje tylko drobnego wyposażenia. Być może pojawi się ono po uruchomieniu połączeń kolejowych. Pozostawienie ławek, zegarów itp. dziś, pewnie zachęciłoby potencjalnych wandali do kradzieży i niszczenia mienia.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.