Kolejowe utrudnienia na opolskim odcinku Magistrali Podsudeckiej. Całkowicie nieprzejezdny odcinek Twardawa-Głogówek.
Informujemy Was o tym, co na chwilę obecną udało się nam ustalić o sytuacji na naszych torach:
Od Racławic na zachód wszystko wygląda normalnie. Znajomi z Nysy nie wierzą w to, co słyszą. Takich opadów śniegu, takich zamieci i zawiei nie było tutaj ponad 10 lat.

Foto od strony szynobusu w kierunku Twardawa. Lokomotywa ratunkowa nie dojechała. Foto: TM za zgodą autora

Regio poranny zatrzymany na stacji Racławice Śl. Dalej jechać nie można

Z kłopotami, ale przebili się od strony Racławic do Głogówka i jadą dalej ... próbują bynajmniej. Foto: Karolina Fituka UM Głogówek.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Gdyby dziś Głogówek i okolice odwiedziła znana osobistość, i przyjechała tutaj pociągiem, pewnie nie zrobiłoby to większego wrażenia ani na mediach, ani na ludności. W dawnych czasach było jednak inaczej i ... ciekawiej.
Zbliża się druga sobota grudnia, a z nią wprowadzenie nowego, tzw. rocznego rozkładu jazdy. Zobaczmy w pierwszej kolejności co czeka pasażerów Opolszczyzny jeżeli chodzi o linię numer 137. W skrócie: regionalnie gorzej, dalekobieżnie lepiej.
Około 160 mln zł. będą kosztowały trzy nowe obwodnice drogowe, jakie powstaną w województwie opolskim. Wszystkie zbudowane zostaną blisko linii kolejowych.
Kolejny przetarg na zakup nowych pociągów spalinowych ogłosiły Koleje Dolnośląskie. Spółka zdecydowała również o przedłużeniu terminu związania ofertą producentów, którzy złożyli swoje oferty w postępowaniu na dostawę pięciu składów elektrycznych.
Na przełomie lutego i marca na tory mają wyjechać szynobusy, które zostały wycofane po tym jak jeden z nich w grudniu wykoleił się. We wszystkich zostanie wymieniony wózek jezdny. Ustalono, że przyczyną wykolejenia się pojazdu była wada konstrukcyjna.
Priorytety transportowe władz woj. opolskiego na najbliższe lata to m.in. prace inwestycyjne na kilku kluczowych liniach kolejowych w regionie, a także wdrożenie wspólnego biletu. Niewykluczone, że powołanie zostanie wojewódzki organizator transportu publicznego.