Wróble ćwierkają, że za Kormorana coś się potem wykluje

Już za kilka tygodni pociąg TLK Kormoran zniknie z naszej linii kolejowej, ale za rok, może mieć następcę.

Dziwna sprawa z pociągiem TLK Kormoran, który łączy Olsztyn, Warszawę i Katowice z Kotliną Kłodzką i kursuje przez Kędzierzyn-Koźle, Głogówek, Prudnik, Nysę, Otmuchów, Paczków. Idea stworzenia takiego połączenia, realizowana od stycznia 2021 roku, była naprawdę świetna. Małe miejscowości zyskały bezpośredni dojazd do stolicy, na Warmię i Mazury, ale też, a może przede wszystkim: do Gliwic i Katowic.

I można się też do czegoś przyczepić: np. do tego, że czas jazdy po Magistrali Podsudeckiej optymalny nie jest, ale też z Warszawy do Katowic i z Olsztyna do Warszawy podróż się przeciąga. Ale nie można odmówić jednej rzeczy: wprowadzenie tego pociągu pokazało, że pasażerowie naszej linii kolejowej tęsknią za normalną koleją i taka kolej nadal istnieje. Za pociągiem dalekobieżnym z Kotliny Kłodzkiej, za codziennym i sprawdzonym połączeniem na Górny Śląsk, bo taki jest główny kierunek podróżowania naszych pasażerów.

Mam wrażenie, że Kormorana kursującego od Polanicy skreślono już dokładnie rok temu. Był to nowy pociąg, pracujący na swój sukces i powoli zbierał swoją frekwencję. Wtedy to były początki, ale może ta początkowa frekwencja go skreśliła? Ktoś już wtedy wpadł na pomysł, że pociąg pojedzie ze stacji Bielsko-Biała i ten ktoś nie dał szans naszej społeczności na polubienie połączenia relacji Polanica-Olsztyn.

Tym bardziej dziwne, że w tym roku, zwłaszcza w tym sezonie letnim, ten pociąg był pełen pasażerów. Sprawdził się, zapracował na swój sukces! Zdarzało się, że od Polanicy do Katowic prowadził trzy wagony, a i tak było mało miejsca.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Nowy tabor

TLK Sudety już na nowym taborze

Wczoraj popołudniu w drogę z Krakowa ruszył pociąg TLK Sudety na nowym taborze. Od teraz kursy na tym pociągu będą obsługiwane przez składy serii SN85.

SD85

Sudety i Szczeliniec zmieniają tabor

Od października pociągi Intercity w relacji Kraków-Jelenia Góra i Jelenia Góra-Kraków, które kursują przez linię 137, będą prowadzone jednostkami SD85.

TLK Sudety i TLK Szczeliniec objazdem przez Opole

W związku z pracami jakie zostaną przeprowadzone na odcinku linii kolejowej 137 pomiędzy Głogówkiem, a Kędzierzynem-Koźlem nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity.

Regio

Dodatkowy Intercity, ale bez bezpośredniego do Wrocławia

Zbliża się druga sobota grudnia, a z nią wprowadzenie nowego, tzw. rocznego rozkładu jazdy. Zobaczmy w pierwszej kolejności co czeka pasażerów Opolszczyzny jeżeli chodzi o linię numer 137. W skrócie: regionalnie gorzej, dalekobieżnie lepiej.

Rozkład

Znamy rozkład dwóch pociągów Intercity na Magistrali Podsudeckiej

Dobra zmiana od nowego rozkładu. Wraca drugi dalekobieżny pociąg na naszej linii kolejowej.

Jedlina Zdrój

Po trzydziestu latach wracają tam pociągi pasażerskie

W najbliższą sobotę 24 czerwca wracają pociągi pasażerskie na rewitalizowaną linię 266, na odcinek od Świdnicy do stacji Jedlina Zdrój (dalej Głuszyca) pomiędzy pasmem Gór Wałbrzyskich, a Gór Sowich.