Jeszcze tylko przez niecałe dwa miesiące pociąg TLK Kormoran będzie kursował Magistralą Podsudecką.
To pewne, że w grudniu br. z siatki kolejowych połączeń dalekobieżnych Kotliny Kłodzkiej zniknie codzienne połączenie Kłodzka z Nysą, Katowicami, Warszawą i Olsztynem realizowane przez pociąg TLK Kormoran. Pociąg ten będzie w nowym rozkładzie kursował od stacji Bielsko-Biała.
Kormoran kursując od Polanicy Zdroju pojawił się w rozkładzie jazdy niecałe dwa lata temu i wytrwale pracował na swój sukces. Dziś można powiedzieć, że zaproponowane w styczniu 2021 roku połączenie sprawdziło się. W sezonie wakacyjnym na odcinku od Katowic w stronę Polanicy (i w druga stronę) pociąg był pełny (łącznik pociągu, ponieważ w Katowicach dołączano lub wyłączano 4 dodatkowe wagony).
Przypomniał on ludziom z takich miasteczek jak Głogówek, Otmuchów, Paczków i większych ośrodków jak Nysa i Prudnik, że w Polsce istnieje jeszcze normalna kolej.
Nowy Kalendarz Kolej Podsudecka 2023 już dostępny
Format A3, 13 str (12 na każdy miesiąc plus okładka. Przepiękne i duże zdjęcia pociągów wykonane na Magistrali Podsudeckiej. Każdy miesiąc na osobnej stronie. Solenizanci, święta, numery tygodni, znaki zodiaku.
Ktoś wprowadzając ten pociąg do rozkładu miał dobry pomysł: wiele mniejszych miejscowości naszego regionu zyskało bezpośredni dojazd pociągiem do stolicy, na Warmię i Mazury oraz do Aglomeracji Śląskiej. To ten ostatni kierunek był najpopularniejszy wśród naszych pasażerów. Najwięcej osób z Kłodzka, Nysy, czy Prudnika podróżowało właśnie do Katowic. To dowód, że potrzebne jest dalekobieżne połączenie od strony Dolnego Śląska przez linię 137 (Nysa, Prudnik, Kędzierzyn-Koźle) do Katowic kursujące rankiem w stronę Aglomeracji Śląskiej, czyli coś przeciwnego do obecnego pociągu TLK Sudety.
Pisma i apele z prośbą o pozostawienie pociągu zostały wysłane ze wszystkich miast i powiatów na trasie tego pociągu. Do akcji włączyli się posłowie oraz grupy społeczne. Niestety nic to nie dało.
Tracimy pociąg dobry, potrzebny, spełniający swoją rolę. Pociąg, który zdążyliśmy docenić, sprawdzić, z którym podróżni mogli się już oswoić. To duża strata dla Magistrali Podsudeckiej.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Wczoraj popołudniu w drogę z Krakowa ruszył pociąg TLK Sudety na nowym taborze. Od teraz kursy na tym pociągu będą obsługiwane przez składy serii SN85.
Od października pociągi Intercity w relacji Kraków-Jelenia Góra i Jelenia Góra-Kraków, które kursują przez linię 137, będą prowadzone jednostkami SD85.
W związku z pracami jakie zostaną przeprowadzone na odcinku linii kolejowej 137 pomiędzy Głogówkiem, a Kędzierzynem-Koźlem nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity.
Dobra zmiana od nowego rozkładu. Wraca drugi dalekobieżny pociąg na naszej linii kolejowej.
Wstępnie potwierdzają się informacje, które mówią, że już od grudnia na naszej linii kolejowej pojawi się drugie bezpośrednie połączenie Krakowa z Jelenią Górą.
Od jutra (12 marca) w życie wchodzi nowy, zaktualizowany rozkład jazdy pociągów (tzw. marcowa korekta).