Na czas remontu torów w okolicy Piławy Górnej na Dolnym Śląsku pociąg TLK Sudety ma skróconą relację.

Skład kursuje od Krakowa Głównego do stacji Ząbkowice Śląskie. Tam kilka godzin czeka na przysłowiowym boku i wraca do Krakowa. Od Ząbkowic Śląskich do Jaworzyny Śląskiej pasażerów wożą autobusy. W Jaworzynie Śląskiej można przesiąść się do pociągu Intercity jadącego z Białegostoku do Jeleniej Góry.
Wakacje i remont torów, to najgorsze, co może spotkać pasażerów. W tym okresie pociągami podróżuje ich najwięcej. Z drugiej strony nie ma dobrego terminu na prace torowe. Trzeba je zrobić, zwłaszcza, że dotyczą jednego z najbardziej zapuszczonych odcinków linii 137. Większość czasu przeznaczonego na remont już minęło. Z Krakowa do Jeleniej Góry pociąg ma pojechać znów w sobotę 17 lipca, czyli za niecałe dwa tygodnie.
A co działo się na odcinku Dzierżoniów - Piława Górna? Jak informują nasi czytelnicy 14 czerwca pojawił się tam pociąg z szynami i podkładami. Przez około 2 tygodnie trwały prace: wymieniano stare szyny na nowe, pojawiły się nowe mocowania. Kilka dni temu był tam spokój. Pewnie jeszcze jakieś dalsze roboty zostaną wykonane w tym tygodniiu.


Fotografie: TLK Sudety - pbc, torowisko - J.W.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.