Od wczoraj (niedziela) skład pociągu TLK Sudety prowadzi kolejna lokomotywa czeskiej produkcji serii 754 tzw. "Nurek".
W grudniu 2020r. oraz na początku 2021r. TLK Sudety były prowadzone lokomotywą 754-015-6 w dominujących kolorach błękitnych. Lokomotywa ta dość szybko zniknęła ze szlaku. Od tamtej pory połączenie kolejowe pomiędzy Krakowem, a Jelenią Górą realizowała tylko druga spalinówka czeskiej produkcji 754-026-3 w dominującym kolorze białym. Lokomotywa ta miała ciężko bez zamiennika i zdarzały się odwoływania pociągów, a tym samym zastępowania go zwykłym autobusem. Trzeba jednak dodać, że "trójka" spisywała się znakomicie realizując tak długie kursy w tak trudnym terenie przez tak długi czas!
Od wczoraj na linii 137 widujemy kolejną czeską lokomotywę. Ma dominującą barwę błękitną i numer 754 028-9.
Miejmy nadzieję, że dodatkowy lok zakończy na zawsze problemy z odwoływaniem naszego pociągu i od teraz już bez przeszkód będzie można zawsze podróżować w góry Sudetami.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Wczoraj popołudniu w drogę z Krakowa ruszył pociąg TLK Sudety na nowym taborze. Od teraz kursy na tym pociągu będą obsługiwane przez składy serii SN85.
Od października pociągi Intercity w relacji Kraków-Jelenia Góra i Jelenia Góra-Kraków, które kursują przez linię 137, będą prowadzone jednostkami SD85.
W związku z pracami jakie zostaną przeprowadzone na odcinku linii kolejowej 137 pomiędzy Głogówkiem, a Kędzierzynem-Koźlem nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity.
Dobra zmiana od nowego rozkładu. Wraca drugi dalekobieżny pociąg na naszej linii kolejowej.
Wstępnie potwierdzają się informacje, które mówią, że już od grudnia na naszej linii kolejowej pojawi się drugie bezpośrednie połączenie Krakowa z Jelenią Górą.
Od jutra (12 marca) w życie wchodzi nowy, zaktualizowany rozkład jazdy pociągów (tzw. marcowa korekta).