Po wielu latach zastoju, zaniedbań i braku inwestycji nyska infrastruktura kolejowa odzyskuje przyzwoity wygląd.
Zakończono remont toru przy peronie numer1 (jego nowe walory i parametry przetestowały już min. słynne na całą Polskę trzy urwane wagony z kruszywem).
Obecnie trwa renowacja jednego z nielicznych oryginalnych, przedwojennych elementów dworcowego krajobrazu - wiaty na peronie numer 2. Stara drewniana konstrukcja dachu została rozebrana. Zastąpią ją nowe więźby widoczne na zdjęciach.
Filary i wsporniki już oczyszczono i pomalowano. Tym razem kolorystyka została dobrana z większym smakiem (przed remontem filary miały kolor brązowo zielony). Ponieważ jest to wpisany do rejestru zabytek, wszystkie prace odbywają się pod nadzorem i przy konsultacji z powiatowym konserwatorem zabytków
Końcowe efekty prac renowacyjnych uwiecznione na fotografiach na pewno pojawią się na naszej stronie.




Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.