Na peronach dworca kolejowego w Nysie znowu można spotkać ekipy remontowe. Tym razem rewitalizacja objęła tor przelotowy Kamieniec Ząbkowicki - Kędzierzyn-Koźle przy peronie 1.
Jego stan był na tyle kiepski, że pociągi towarowe po nim jadące musiały dodatkowo zwalniać bieg. Ograniczenie wymuszały fatalny stan szyn, zbutwiałe i rozsypujące się podkłady oraz brak tłucznia w podtorzu przez co w okresie letnim tory wyglądały jak ułożone na trawiastym dywaniku.
Wszystkie te elementy zostaną zastąpione nowymi co nie tylko poprawi parametry techniczne ale również i ogólny wygląd infrastruktury peronowej. A skoro o niej mowa - objęta konserwatorską ochroną wiata na peronie 2. również przechodzi gruntowną renowację. Filary i elementy metalowe są oczyszczane przez piaskowanie (prace są widoczne na jednej z fotografii). Za pozytywne należy uznać pojawienie się nowych ławek oraz tablicy kierunkowej, do której niestety mamy pewne zastrzeżenia - jak widać na fotografii nie zostały wymienione na niej wszystkie kierunki do których odjeżdżają pociągi z peronu 2. W kierunku północnym widnieje tylko Brzeg. Czyżby do PKP PLK nie dotarła jeszcze informacja o reaktywacji połączeń w kierunku KAMIEŃCA ZĄBKOWICKIEGO? Z kolei na peronie 1. tablica informuje wyłącznie o kierunku Kędzierzyn-Koźle, nie wspominając ani o Głuchołazach ani o Opolu. Jest to tym dziwniejsze (pomijając planowaną reaktywację) że w przywołanym węzłowym Kamieńcu tablice kierunkowe na peronach informują następująco: LEGNICA-KATOWICE.
Czy nie powinno być tak na wszystkich stacjach węzłowych leżących wzdłuż D137?







Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.