Przypuszczalnie od grudniowej zmiany rozkładu jazdy na naszą linię kolejową wrócą bezpośrednie połączenia z Kłodzkiem
Tradycyjnie w grudniu w życie wchodzi największa zmiana rozkładu na kolei. Dla nas w pewnym sensie ma być przełomowa, a może rewolucyjna. Po latach próśb i starań mają wrócić bezpośrednie połączenia z Kłodzkiem. Pociągi regionalne wyruszą z Kędzierzyna oraz Nysy i przez Kamieniec dojadą do stolicy Ziemi Kłodzkiej.
Przypuszczalnie uruchomienie takich pociągów należało będzie traktować jako test, ponieważ pojadą one początkowo w soboty i niedziele w sezonie turystycznym. W każdym w tych dni mają kursować po dwie pary pociągów.
Trudno powiedzieć, co musiało się stać, że mamy ogromną szansę na powrót tak wyczekiwanych składów. Być może zdecydowało społeczne zapotrzebowanie, a może duże znaczenie ma planowany remont torów na linii kolejowej Nysa-Opole i chęć przerzucenia części ruchu na nasz trakt.
Na tym ostatnim mają też zyskać Głuchołazy, które w weekendy otrzymają dwa bezpośrednie pociągi do Wrocławia (przez Nysę, Grodków, Brzeg).

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Podczas zorganizowanej 31 marca br. w Nysie konferencji dotyczącej przyszłości transportu kolejowego w województwie opolskim, mimo szumnie zapowiadanych istotnych i dobrych informacji dla LK 137 i 288, było ich niewiele. Warto jednak odnotować przekazanie Robertowi Węgrzynowi, członkowi zarządu UMWO, pisemnego wniosku, którego realizacja mogłaby znacząco poprawić sytuację pasażerów podsudeckiej i otworzyć na atrakcyjne nowe kierunki. Poniżej publikujemy treść tego wniosku:
Wstępnie potwierdzają się informacje, które mówią, że już od grudnia na naszej linii kolejowej pojawi się drugie bezpośrednie połączenie Krakowa z Jelenią Górą.
Od nowego sezonu rozkładowego, czyli od 9 grudnia, w każdy weekend roku do Kłodzka pojadą dwa pociągi dziennie.
W oczekiwaniu na mały krok w kierunku normalności (bo tak chyba można określić powrót dość długim okresie czasu połączeń pasażerskich na stykowym odcinku podsudeckiej między Nysą i Kamieńcem), zarządca infrastruktury (PKP PLK SA) bardzo poważnie podszedł do tego tematu.
Muzealne Pociągi Specjalne prowadzone lokomotywą parową tym razem dojadą do Kamieńca Ząbkowickiego i Ząbkowic Śląskich.
Świetne informacje. Remont odcinka Kamieniec Ząbkowicki-Legnica podstawowym zadaniem na liście Krajowego Programu Kolejowego