18 i 19 maja do z krótką wizytą zawitała do Nysy lokomotywa ST48-021. Fakt ten jest wart odnotowania, gdyż lokomotywa tej serii (w barwach PKP Cargo i po modernizacji przeprowadzonej przez NEWAG) nie była jeszcze widywana na Magistrali Modsudeckiej (a może ktoś gdzieś już ją widywał?).
Powodem wizyty było dostarczenie surowca (kukurydzy) w wagonach Talns dla ZPE Bioagra w Goświnowicach. Czy zatem po trwającym wygaszaniu serii ST43 seria ST48 w barwach PKP Cargo na stałe zagości (obok ST44) na torach magistrali podsudeckiej?
Jeżeli ktoś posiada informacje w tej sprawie, to wierzymy, że się nimi podzieli z naszymi czytelnikami.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
W ostatnich latach w przewozach towarowych realizowanych przez narodową spółkę na linii podsudeckiej dominowały tzw. szaraki, czyli lokomotywy serii 311D.
Pachnąca nowością lokomotywa SU4220 trafiła do obsługi pociągu TLK Kormoran.
Od wczoraj lokomotywa SU42-518 wraz z wagonem piętrowym obsługują część połączeń kolejowych na linii kolejowej 137.
Konia z rzędem temu, kto powie, kiedy i po jakiej linii Opolszczyzny przejadą składy wagonowe, ale faktem jest, że powróciły one do nas po ponad dwóch latach.