Od 29 kwietnia do 7 maja 2017 roku Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku już po raz dwunasty zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych na Kolejową Majówkę do największej zachowanej na Dolnym Śląsku parowozowni wachlarzowej, w której zobaczą Państwo zabytkowy tabor oraz unikalne eksponaty poświęcone historii techniki i przemysłu.
W trakcie Majówki już po raz trzeci zapraszamy na Festiwal Lokomotyw Spalinowych DIESEL FEST. Celem wydarzenia jest przybliżenie odwiedzającym w tych dniach Muzeum lokomotyw spalinowych, pokazanie ich wpływu i znaczenia dla historii i rozwoju kolejnictwa.
Jak sama nazwa mówi gwiazdami tego długiego weekendu będą lokomotywy spalinowe m.in : autobusy szynowe SN80-12 oraz M262.0, lekkie lokomotywy spalinowe 409Da-1, Ls60-5927 (SMK Jaworzyna Śląska), 410D-51 oraz DEUTZ OMZ122R 33124. Wagę ciężką reprezentować będą lokomotywy ST43 (PKP CARGO) i SM30-534. Lokomotywy te będą prezentowane na obrotnicy, a następnie organizowane będą przejazdy zabytkowym taborem kolejowym po tzw. Trasie Parowozowej - kolejowej trasie wiodącej po najważniejszych częściach Muzeum, prezentującej ważne dla techniki kolejowej obiekty - m.in. żuraw węglowy i wodny, dźwig bramowy, zapadnię kolejową, obrotnicę czy budynki olejarni i piaskowni.
Podczas majowego weekendu nie zabraknie również pary - ponieważ rankiem 29 kwietnia 2017 Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskie dla wszystkich tych, którzy kochają parowozy, i dla tych którzy mają to jeszcze przed sobą, przygotowały nie lada wydarzenie!
O godzinie 05:41 z Jaworzyny Śląskiej do Wolsztyna (przez Wrocław Nadodrze, Żmigród, Rawicz i Leszno) wyruszy POCIĄG SPECJALNY PIAST ŚLĄSKI - lokomotywa TKt48-18 oraz 3 wagony serii Bi29, Ci28 na Paradę Parowozów do Wolsztynie aby godnie reprezentować Dolny Śląsk w Wielkopolsce.
Szczegółowe informacje na stronie:
A zaraz po powrocie z Wielkopolski w poniedziałek 1 maja nasz skład wybierze się w Karkonosze do Szklarskiej Poręby. Ta niezwykła linia kolejowa (311) łącząca Jelenią Górę z granicą państwa wybudowana na początku ubiegłego wieku jest jedną z najciekawszych w Polsce. Z okien pociągu podziwiać będzie można piękne krajobrazy i szczyty gór otaczających Szklarską Porębę. Tajemnicze zakola, fauna i flora Gór Izerskich niemal na wyciągniecie ręki sprawia, że sama podróż żelazną Koleją Izerską jest atrakcją. Z Jaworzyny Śląskiej przez Świebodzice, Wałbrzych, Jelenią Górę do Szklarskiej Poręby wyruszy Muzealny Pociąg Specjalny Liczyrzepa.
Szczegóły informacje na stronie:
Ponadto podczas trwającej 9 dni Majówki będzie można skorzystać z wyjątkowych kolejowych atrakcji.
W zapowiedzi artykułu wykorzystano zdjęcie prezentujące fragment strony internetowej Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
25 milionów złotych ma kosztować remont peronów i wiat peronowych na stacji Jaworzyna Śląska
Już 29 czerwca ma ruszyć regularne połączenie kolejowej Jaworzyn Śląska-Świdnic-Jaworzyna Śląska, które obsługiwane będzie przez lokomotywę parową TKt48-18 oraz zabytkowe wagony Ci28 pochodzące z 1928 roku.
Jak czytamy na profilu FB Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej: w kilometrową trasę 21-22 marca wyruszy parowóz Tkt48-18 wraz zabytkowym wagonem prezentując ważne dla historii techniki kolejowej obiekty - kanał oczystkowy, dźwig bramowy, budynki piaskowni i olejarni, żuraw wodny, dźwig węglowy oraz zapadnię kolejową.
Największymi atrakcjami będą czynne lokomotywy parowe i zorganizowane na tę okazję pociągi specjalne.
Nielada gratka szykuje się dla miłośników pociągów specjalnych kursujących Magistralą Podsudecką. W październiku na odcinku Jaworzyna Śląska-Kamieniec Ząbkowicki-Nysa-Głuchołazy (i powrót) przejedzie pociąg specjalny prowadzony Rumunem (lokomotywa ST43) z dwoma wagonami przedziałowymi.
W tym roku gościć będziemy parowozy z Niemiec, Czech i Polski. Odwiedzą nas m.in. pasażerskie parowozy BR35 1019-5 i Ol49-59, niemiecka lokomotywa wojenna BR52 8080-5, czechosłowacki parowóz manewrowy 213.901 oraz polska lokomotywa towarowa TKt48-18.