Remont przejazdu kolejowego, o którym pisaliśmy dobiegł końca. Po oficjalnym oddaniu do użytku w ostatnim tygodniu lutego, skrzyżowanie Podsudeckiej Magistrali Kolejowej (144,9 km) z drogą powiatową 1663 (Nysa-Radzikowice) zyskało nie tylko na bezpieczeństwie ale i estetyce.
Inwestycja ta ma zapewnić bezpieczny dojazd do terenów inwestycyjnych gminy Nysa prosto z przebiegającej na tym odcinku równolegle z torami obwodnicy Nysy, która za kilka miesięcy również zostanie otwarta dla ruchu.
Warto wspomnieć, że w pierwszej wersji projektu obwodnicy zamiast przejazdu kolejowego miał tu być wybudowany wiadukt nad torami połączony z bezkolizyjnym skrzyżowaniem dwupoziomowym. Jak to jednak w Polsce bywa - ze względów oszczędnościowych wybrano tańszy wariant czyli rondo i przejazd kolejowy.
Jeśli chodzi o sam nowy przejazd to po remoncie dzięki montażowi automatycznych półrogatek podniesiono jego kategorię z "C" na "B" (wcześniej była tu tylko sygnalizacja świetlna i dźwiękowa). Dodatkowo dla ruchu kolejowego zastosowano również tarcze ostrzegawcze przejazdowe, które informują maszynistę o opuszczonych rogatkach lub o ich ewentualnej awarii. Oprócz półrogatek dla samochodów zainstalowano również "szlabany" w nowo wybudowanym ciągu pieszo-rowerowym.
Całość jest monitorowana przez system kamer. Łyżką dziegciu może być fakt, że pomimo modernizacji przejazdu nadal obowiązuje tu odcinkowe ograniczenie prędkości dla pociągów (widoczny na zdjęciach "sierżant").
Ostatnie zdjęcie to tarcze ostrzegawcze przejazdowe od strony Goświnowic.






Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.