Pociągi wróciły do Baborowa

To nie żart, ani nie prezent na święta, choć to drugie po części też. Pociągi wróciły do Baborowa.

Informacje jak to często bywa dostaliśmy od naszych niezawodnych czytelników.

Prywatny przewoźnik rozpoczął kursowanie składów towarowych w relacji Racibórz-Baborów. Była potrzeba to i zarządca infrastruktury postarał się o drobny remont gwarantując przejazd pociągu po tym trakcie z prędkością 30km/h. Jest to część linii kolejowej Racibórz-Pietrowice Wielkie-Głubczyce, po której 15 lat temu kursowały pociągi osobowe relacji Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz.

Sam Baborów był kiedyś aż czterokierunkową stacją węzłową z pociągami w kierunku Racławic Śląskich, Raciborza, Kędzierzyna oraz Pilszcza/Opavy.

Prywatny przewoźnik przewozi płody rolne, z których słynie ziemia głubczycka. Kiedyś taki ładunek był popularny, a dziś przewóz płodów koleją jest już bardzo rzadki. Tym bardziej cieszy fakt, że to właśnie w Baborowie takie pociągi są zamawiane i jadą prawdopodobnie aż nad morze.

Ładunek jest przywożony na teren stacji ciężarówkami, tam z pomocą ciężkiego sprzętu (ciągniki z zamontowanym mechanizmem łyżki) ładowany do wagonów.

Nie wiadomo jak często będą kursowały, ale skład zawitał do Baborowa już co najmniej raz. Drugi raz miał być wczoraj, ale nie mamy jeszcze potwierdzenia. Jeśli nie było wczoraj, to pewnie będzie na dniach.

Przede wszystkim świetnie, że znalazł się towar i przewoźnik do jego przewozu. Jak się okazało można też zrobić remont i pociąg jeździ. Nieoficjalnie mówi się, że będzie oczyszczana linia kolejowa dalej w kierunku Głubczyc. Głubczyce to jedyny powiat województwa bez pociągów osobowych. Może po latach uda się temat ruszyć i może, co jest marzeniem wielu pociąg przyjedzie tam od strony Racławic Śląskich.

Powyższe potwierdza, że linie kolejowych trzeba bronić rękami i nogami: łatwo je zlikwidować, ale jak się okazuje, mogą jeszcze służyć.

Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Katastrofa

Największa katastrofa w ówczesnej Europie, zderzenie pociągów pod stacją Sukowice (dawniej Zakrzów) na linii Baborów-Koźle

Najtragiczniejszy wypadek kolejowy na terenie opisanym w mojej książce oraz terenie, którego dotyczy i strona KolejPodsudecka.pl wydarzył się w niedzielę, 12 listopada 1939 roku, na odcinku Długomiłowice - Zakrzów Opolski, na linii kolejowej Koźle-Baborów. Doszło tam do czołowego zderzenia dwóch pociągów na jednotorowej trasie. Był to najtragiczniejszy wypadek w ówczesnej Europie.

Zaniechana kolej w opolskim

Zaniechana kolej - zaniechany region!

Na początku warto w skrócie przypomnieć, jak wyglądała sytuacja organizacji przewozów kolejowych w Polsce po 2000 roku. W wyniku głębokiej restrukturyzacji Polskich Kolei Państwowych (PKP), dotychczasowy gigant został podzielony na mniejsze spółki. Powstały m.in.: PKP Cargo - odpowiedzialne za transport towarowy, PKP Intercity - obsługujące połączenia dalekobieżne, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) - zarządzające infrastrukturą kolejową, Przewozy Regionalne - odpowiedzialne za transport pasażerski w regionach.

Tłustomosty

Czy to nie przypadek, że ten problem pojawił się tuż po przegranych przez KO wyborach prezydenckich?

Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.

KolejPlus

Przedostani krok wykonany, umowa podpisana. Coraz bliżej powrotu pociągów na trasę Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz

W ubiegłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji ponad 50 km linii kolejowych nr 177 i 294 (trasa Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie).

Głubczycka kolej

Ostatni pociąg odjechał 23 lata temu. Historia linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śl. (część II)

Linia kolejowa uchroniła się całkowicie od zniszczeń wojennych w przeciwieństwie między innym do linii Kędzierzyn-Racławice-Prudnik-Nysa, gdzie wysadzone były w niektórych miejscach tory. Wspomniane są tylko amerykańskie bombowce, które w marcu 1945 roku ostrzelały jeden z ostatnich pociągów relacji Racibórz-Racławice.