Remont obejmuje: przebudowę peronu Nr 3 wraz z wymianą oświetlenia zewnętrznego i restauracją wiaty tunelowej nad wejściem na peron w stacji Nysa
W związku z tym, że wiata peronowa nad schodami jest objęta ochroną konserwatorską, nie jest ona wymieniana a restaurowana. Znający nyską stację mogą zauważyć, że remontowany peron jest niestety o kilkadziesiąt metrów krótszy od dotychczasowego. Na zlikwidowanym odcinku pojawił się podjazd oraz chodnik umożliwiający bezpieczne przejście przez tory dla niepełnosprawnych, rowerów oraz osób z większymi bagażami.
Na pewno cieszy fakt, że udało się ocalić przed likwidacją jeden z ostatnich historycznych elementów dworca - wiatę nad schodami. Pozostaje mieć nadzieję że trwający remont przywróci jej dawny nienaganny wygląd. Prace remontowe są dość zaawansowane, niemniej jednak na ich finał musimy jeszcze trochę poczekać, mając jednocześnie nadzieję na rychłe prace remontowe na pozostałych dwóch peronach.
Przypomnijmy, że obecnie peron 3 służy pasażerom odjeżdżającym w kierunku Opola, a jeszcze w latach 90-tych XX w. można było z niego wsiąść do pociągów wyruszających z Nysy w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego oraz do Głuchołaz Zdroju.








Autor fotografii Markiewicz.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.