Pociągi towarowe wracają na odcinek Racibórz-Baborów?

Informację otrzymaliśmy od naszego czytelnika. Zainteresuje ona wielu sympatyków linii kolejowej Racibórz-Baborów-Głubczyce-Racławice Śląskie.                                                                    

W Dzielowie (miejscowość w powiecie głubczyckim, gmina Baborów) działa firma Mat-Farm, zajmująca się handlem zbożem. Wraz z rozwojem działalności obsługiwane ładunki zaczęły być coraz większe. Pisał o tym portal Nowiny z Raciborza.

http://www.nowiny.pl/egazeta/agronowiny-wkladka/2015-09-22/120903-37-wagonow-pszenicy-z-dzielowa-do-hamburga.html

Przez długi czas zarządca infrastruktury wydawał się nieugięty i mówił, że linią 177 nie da się transportować towarów, a koszty remontu wyceniano na 2 miliony zł. Wiosną tego roku coś drgnęło. Jak informuje nasz czytelnik: - remont stał się faktem, będą wymienione podkłady na stykach, płyty przejazdowe, uzupełniony tłuczeń oraz podbity tor (...). Obecnie podkłady są już wymienione, trwają przygotowania do przejazdu Plassera, a w regulaminie PLK na nowy rok pojawiła się prędkość 30 km/h na tamtym odcinku.

Czytelnik też próbuje sobie przypomnieć jaki był koszt remontu, ale ogłoszenie zniknęło z portalu przetargowego. Prawdopodobnie było to 964 tyś zł.

Czytelnik podał nam też namiary do osób, które będą więcej widziały w tej sprawie. Postaramy się temat rozwinąć.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Katastrofa

Największa katastrofa w ówczesnej Europie, zderzenie pociągów pod stacją Sukowice (dawniej Zakrzów) na linii Baborów-Koźle

Najtragiczniejszy wypadek kolejowy na terenie opisanym w mojej książce oraz terenie, którego dotyczy i strona KolejPodsudecka.pl wydarzył się w niedzielę, 12 listopada 1939 roku, na odcinku Długomiłowice - Zakrzów Opolski, na linii kolejowej Koźle-Baborów. Doszło tam do czołowego zderzenia dwóch pociągów na jednotorowej trasie. Był to najtragiczniejszy wypadek w ówczesnej Europie.

Remont

Miał być rozebrany, ale most w Nowej Cerekwii jest właśnie remontowany

Oddany do użytku w 1909 roku (zbudowany w 1907roku ) na drugorzędnej linii kolejowej Baborów-Pilszcz-Opava most ma długość 117 metrów i to najdłuższa tego typu konstrukcja kolejowa w powiecie głubczyckim.

Informacja

Pociąg w Baborowie, nowe zdjęcia

Prezentujemy kilka nowych zdjęć wykonanych na stacji Baborów pod koniec minionego roku.

Dobre wiadomości

Pociągi wróciły do Baborowa

To nie żart, ani nie prezent na święta, choć to drugie po części też. Pociągi wróciły do Baborowa.

Na Video

Pociąg na stacji Pietrowice Wielkie

Ponad 16 lat temu zlikwidowano połączenia osobowe pomiędzy Racławicami Śląskimi, a Raciborzem. Na drugiej części linii kolejowej, pomiędzy Głubczycami, a Raciborzem czasem coś się dzieje.

100 lat linii kolejowej Baborów - Pilszcz - Opava Zapad (Czechy)

To niemal pewne. Linia kolejowa z Baborowa do Pilszcza idzie pod młotek. Dzięki staraniom lokalnych miłośników kolei wspaniały most w pobliżu Nowej Cerekwi ma zostać wpisany do rejestru zabytków i uratowany. Patrząc historycznie na Magistralę Podsudecką jej starszą częścią jest linia kolejowa Racławice Śląskie-Racibórz ze stacją w Baborowie. Warto poznać historię linii kolejowej dającą pasażerom z Przedgórza Sudeckiego możliwość dojazdu z Baborowa do Opavy, opracowaną z okazji 100-lecia jej budowy (tym bardziej, że los traktu wydaje się już przesądzony).