Żółwim tempem po Magistrali Podsudeckiej - aktualizacja, najnowsze informacje

Portal Kolejpodsudecka.pl nieoficjalnie dowiedział się o planowanym na przyszły rok dalszym obniżeniu prędkości dla pociągów pasażerskich. Zobacz uzupełnioną wersję artykułu.

Jeszcze nie tak dawno na znacznej części magistrali podsudeckiej obowiązywała prędkość 80 - 100km/h dla pociągów osobowych. W bieżącym roku prędkości na linii, na odcinku Kędzierzyn Koźle - Kamieniec Ząbkowicki - Legnica wyglądają następująco:

::rysunek:rozklad08poprawiony1.jpg@Tabela 1::

Dodatkowo doliczyć trzeba różne punktowe ograniczenia prędkości, miejscami do 30-50km/h. Ma to bezpośredni wpływ na czas podróży, która obecnie na przykład między Nysą a Kędzierzynem Koźlem (75km) wynosi około 89 minut, przy rezerwach czasowych rzędu 1,5 minuty.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że z powodu dalszych zaniedbań w infrastrukturę kolejową w rozkładzie jazdy 2009/2010 ma zostać drastycznie ograniczona prędkość dla pociągów pasażerskich, szczególnie na opolskim odcinku linii.

::rysunek:rozklad08poprawiony2.jpg@Tabela 2::

Dalsze ograniczanie prędkości, bierność Zarządcy Infrastruktury powoduje, że przejazd pociągiem staje się coraz mniej konkurencyjny wobec transportu drogowego. Jedną z głównych przyczyn coraz niższych prędkości jest osiągnięcie maksymalnego wieku dla podkładów drewnianych i złego stanu toru. Warto przypomnieć, że ostatnią modernizację linia przeszła w połowie lat 70-tych. Dodatkowo wzmożony ruch pociągów towarowych od początku 2000r. spowodował znaczną degradację infrastruktury torowej. W tej sytuacji na pewno w 2010 roku czeka nas dalsze wydłużenie czasu jazdy pociągów. I nie ma co liczyć na szybką poprawę powyższej sytuacji. Portal dotarł do informacji dotyczących dalszych ograniczeń do WOS ?u (wykazu ostrzeżeń stałych) planowanych do wprowadzenia od 13 grudnia 2009r.

::rysunek:rozklad08poprawiony3.jpg@Tabela 3::

Ponadto ze względu na przekroczony iloczyn ruchu na przejazdach PKP PLK planuje wprowadzenie ograniczeń prędkości na przejazdach kolejowych do 20km/h. Dotyczy to przede wszystkim przejazdów na odcinku Jaworzyna Śląska - Legnica, w kilometrze 277,550; 263,806; 251,794; 244,742.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Głuchołazy

Remont linii kolejowej Pokrzywna - Głuchołazy: Plany i zakres prac na lata 2025-2026

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opublikowały oficjalną odpowiedź dotyczącą planowanych prac remontowych na linii kolejowej nr 333 (Pokrzywna - Głuchołazy) oraz nr 343 (Głuchołazy - Granica Państwa, Mikulovice). Dokument ujawnia, jakie działania zostaną podjęte w najbliższych latach oraz jakie będą ich efekty.

PLK

Ponad 240 mln zł na lepszą kolej na Dolnym Śląsku

Szybciej i wygodniej pojedziemy w 2021 r. ze Świdnicy do Wrocławia i z Dzierżoniowa do Legnicy. Nowe przystanki zwiększą dostępność do kolei regionalnej. Podpisane zostały umowy pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Województwem Dolnośląskim na przeprowadzenie rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław Główny - Świdnica i Legnica - Dzierżoniów

Kolej

Kolej coraz "krótsza"

Niedawno wpłynęła do nas informacja o definitywnym zamknięciu przez PKP PLK następujących linii kolejowych: