Już niebawem w Prudniku odbędzie się organizowane przez Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych spotkanie-konferencja, którego tematyką będzie powrót pociągu dalekobieżnego na linię klejową numer 137.
Spotkanie, jak nas poinformowano, ma mieć charakter częściowo-zamknięty, to znaczy głos będą mogli zabrać wybrani zaproszeni goście. Przez około 2 godziny uczestniczy będą dyskutowali na temat uruchomienia dziennego połączenia kolejowego łączącego nasz region z Kotliną Kłodzką oraz miastami Górnego Śląska i Krakowem. Honorowy patronat objął burmistrz Prudnika.
Spotkanie ma zaowocować przygotowaniem harmonogramu wspólnych działań zmierzających do powrotu pociągu dalekobieżnego dla miast Przedgórza Sudeckiego.
Oczywiście będziemy na tej konferencji. Relacja na naszej stronie.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Pomysł prezentacji tego, jak po powodzi z 1997 roku kursowały pociągi na Magistrali Podsudeckiej, spodobał się czytelnikom. Był to jeden z najchętniej czytanych newsów w ostatnich latach. Dziś uzupełnienie informacji.
Mamy rozkład pociągów dalekobieżnych, które od grudnia pojadą przez Magistralę Podsudecką. Bezpośredni dojazd do Olsztyna, Warszawy, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Polanicy Zdrój, Jeleniej Góry.
Miał być TLK Szczeliniec do Warszawy przez Nysę i Opole, ale do stolicy pojedzie IC Kormoran przez Prudnik, Kędzierzyn i Katowice.
Być może od grudnia po 13 latach ponownie na naszą linię kolejową wrócą pociągi dalekobieżne.
Prezentujemy pełną treść deklaracji, podpisanej przez uczestników konferencji, która została zorganizowana w Prudniku, a dotyczyła powrotu pociągu pośpiesznego na Magistralę Podsudecką
Mimo, że na spotkaniu zabrakło zapowiadanych przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury oraz przewoźnika Intercity, to należy uznać je za bardzo dobre i miejmy nadzieję - owocne.