Konia z rzędem temu, kto powie, kiedy i po jakiej linii Opolszczyzny przejadą składy wagonowe, ale faktem jest, że powróciły one do nas po ponad dwóch latach.
Wraz z wycofaniem z ruchu autobusów szynowych serii SA134 na Opolszczyźnie pojawił się problem niedoboru pojazdów do obsługi ruchu regionalnego na trasach niezelektryfikowanych. Szczęśliwie po krótkim okresie problemów udało się sprowadzić lokomotywę spalinową SU42-518 oraz dwa wagony piętrowe nazywane popularnie bohunami. Niedawno, jak nas poinformowali kolejarze-czytelnicy strony, pojawiła się tez druga lokomotywa i kolejne wagony.
Kursowały one już jako pociągi Regio relacji Brzeg-Nysa-Gliwice, a także w relacjach Nysa-Opole i tak egzotycznych jak Kędzierzyn-Koźle - Opole. To gratka nie tylko dla pasażerów, którzy wspominają stare czasy składów wagonowych, ale i dla miłośników kolejowej fotografii. Niestety trudno powiedzieć, kiedy i w jakich relacjach pojadą takie egzotyczne już niestety składy, ale może napiszecie nam o tym w komentarzach pod tym artykułem.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
W ostatnich latach w przewozach towarowych realizowanych przez narodową spółkę na linii podsudeckiej dominowały tzw. szaraki, czyli lokomotywy serii 311D.
Pachnąca nowością lokomotywa SU4220 trafiła do obsługi pociągu TLK Kormoran.
18 i 19 maja do z krótką wizytą zawitała do Nysy lokomotywa ST48-021. Fakt ten jest wart odnotowania, gdyż lokomotywa tej serii (w barwach PKP Cargo i po modernizacji przeprowadzonej przez NEWAG) nie była jeszcze widywana na Magistrali Modsudeckiej (a może ktoś gdzieś już ją widywał?).
Od wczoraj lokomotywa SU42-518 wraz z wagonem piętrowym obsługują część połączeń kolejowych na linii kolejowej 137.
Po wypadku w Komprachcicach na jakiś czas z ruchu kolejowego na Opolszczyźnie wycofano kilka autobusów szynowych.
W październiku tego roku we współpracy firmy SK-Model i PIKO na modelowe tory mają trafić wagony z Nysy.