Po wypadku w Komprachcicach na jakiś czas z ruchu kolejowego na Opolszczyźnie wycofano kilka autobusów szynowych.
Przed Świętami Bożego Narodzenia w okolicy stacji Komprachcice wykolejeniu uległ jeden z pojazdów opolskiej floty szynobusów. Do czasu wyjaśnienia tego niezwykłego wydarzenia wszystkie szynobusy serii SA134, a tych w województwie opolskim jest aż pięć, zostały wycofane z planowanego ruchu.
Wydarzenie jest o tyle nietypowe, że do chwili obecnej oficjalnie nie wiadomo, co było przyczyną wypadku, a pojazdy serii SA134 kursowały kilka lat bez jakiegokolwiek incydentu. Mówi się o problemie z jednym z wózków pojazdu. Powołano specjalną komisję, która wyjaśni przyczyny tego wypadku.
Wraz z wycofaniem z ruchu blisko połowy szynobusów pojawiły się problemy taborowe. 30 grudnia na trasę nie wyjechało kilka pociągów. Wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Kolejarze ekspresowo sprowadzili też zastępczą lokomotywę i dwa wagony piętrowe. Do ruchu powrócił szynobus SA109, który wcześniej charakteryzował się dużą awaryjnością, ale póki co z powodzeniem zastępuje swoich większych i nowocześniejszych "kolegów". Trzeba też przyznać, że wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy planowych pociągów jest mniej i teoretycznie mniejsza liczba pojazdów potrzebna jest do obsługi ruchu kolejowego w regionie.
Składy z wagonami jako rezerwa mają obsługiwać te połączenia, do których obsługi zabraknie szynobusów. Pierwszy skład wagonowy pojawił się na trasie w niedzielę 3 stycznia.
W okresie noworocznym (poza wspomnianym dniem 30 grudnia) ruchu kolejowy odbywał się planowo, ale prawdziwy test będzie miał miejsce po powrocie pociągów, które nie kursowały w okresie bożonarodzeniowym.
Na chwilę obecną nie wiadomo kiedy wycofane z ruchu autobusy szynowe wrócą do planowej obsługi połączeń kolejowych. Sami monitorujemy sytuację, a czytelników prosimy o informacje dotyczące kursowania pociągów oraz wprowadzenia (miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie) zastępczych autobusów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Pachnąca nowością lokomotywa SU4220 trafiła do obsługi pociągu TLK Kormoran.
Lokomotywa SM42 ze składem wagonowym kursowała szlakami Przedgórza Sudeckiego 25 sierpnia 2019 r.
Konia z rzędem temu, kto powie, kiedy i po jakiej linii Opolszczyzny przejadą składy wagonowe, ale faktem jest, że powróciły one do nas po ponad dwóch latach.
W październiku tego roku we współpracy firmy SK-Model i PIKO na modelowe tory mają trafić wagony z Nysy.
Pamiętacie jak niewiele ponad 10 lat temu na torach Magistrali Podsudeckiej kursowały piętrowe wagony Bhp w malowaniu pomarańczowo-żółtym, tzw. "jajecznica"?
Zgodnie z zapowiedzią dziś do użytku oddany został już dziewiąty opolski szynobus, a piąty z kolei model cenionej jak na razie serii SA134.