Od nowego rozkładu jazdy, który zostanie wprowadzony w grudniu tego roku do stolicy Dolnego Śląska dojedziemy dwoma pociągami (przynajmniej w piątki).
Jeden z naszych czytelników napisał pismo do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i zapytał o kształt połączeń bezpośrednich w relacji Nysa-Wrocław Główny-Nysa w nowym rozkładzie jazdy, który ma wejść w życie w grudniu tego roku. Ta sprawa interesowała wiele osób piszących do nas.
Na pewno będzie lepiej, ponieważ tych pociągów będzie trochę więcej. Tak wynika z odpowiedzi, którą otrzymał nasz czytelnik.
Z Nysy do Wrocławia pociągi odjadą:
Odjazdy z Wrocławia do Nysy:
Ne terenie województwa Dolnośląskiego pociąg będzie kursował jako przyspieszony z postojem na stacji Oława. Nie wiadomo na razie jak będzie z przesiadkami i skomunizowaniami na stacji Brzeg. Nie wiemy też, czy jadące pociągi do Wrocławia nie będą czasem wydłużeniem składów z Kędzierzyna-Koźla (pociąg jedzie z Kędzierzyna, w Nysie nie zmienia peronu i jedzie od razu do Wrocławia, jak jest do tej pory). Wtedy rozsądne wydawałoby się stworzenie normalniejszej relacji Kędzierzyn-Koźle - Nysa - Wrocław Główny (nawet z dłuższym postojem w Nysie), ponieważ więcej osób (np. z Prudnika) wiedziałby do bezpośrednim dojeździe do Wrocławia! Byłaby to też konkurencja dla autobusów np. relacji Głubczyce-Wrocław, z których korzysta wielu mieszkańców Racławic Śląskich, Prudnika, nawet Nysy i dalej np. Oławy.
Wieczorny pociąg ewidentnie nastawiony jest na studentów, choć skorzystają z niego osoby dojeżdżające i wracające z pracy.
Nadal czekamy na jakiś wakacyjny pociąg do Wrocławia oraz, co będziemy pisać do skutku: przynajmniej sezonowe bezpośrednie połączenia do Kłodzka/Kudowy Zdrój w relacji np. Gliwice -Katowice - Kędzierzyn - Prudnik - Nysa.
Już troszeczkę żartem warto zapytać: jakie to są te dni nauki akademickiej. Student uczy się przez cały rok :) We wrześniu ma często poprawki, a i zdaje egzaminy do końca czerwca.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Dolny Śląsk to kraina o zawiłych dziejach, pełna ciekawostek, a nawet tajemnic z różnych okresów. To również region bogaty w zabytkową architekturę. Znajdują się tutaj jedne z najbardziej malowniczych linii kolejowych w Polsce, m.in. linia nr 266 i 286. Obie przebiegają wzdłuż pasm Sudetów Środkowych, które stanowią wizytówkę Dolnego Śląska.
Pierwszy raz od 10 lat Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu organizuje przejazd historycznym pociągiem do "stolicy pary" w Wielkopolsce.
Stukot kół, oliwkowe wagony, drewniane ławki, głos przewodnika i charakterystyczny pomruk zabytkowej lokomotywy spalinowej wraz z unoszącym się dymem - to tylko część elementów wyjątkowej podróży po niedostępnych na co dzień zakamarkach Wrocławia.
Jak co roku na stalowe szlaki Dolnego Śląska powracają historyczne pociągi okazjonalne, organizowane przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Dobrym momentem na otwarcie sezonu podróżniczego jest początek wiosny.