Jak czytamy na profilu FB Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej: w kilometrową trasę 21-22 marca wyruszy parowóz Tkt48-18 wraz zabytkowym wagonem prezentując ważne dla historii techniki kolejowej obiekty - kanał oczystkowy, dźwig bramowy, budynki piaskowni i olejarni, żuraw wodny, dźwig węglowy oraz zapadnię kolejową.
Poza przejazdem pociągiem będzie można zwiedzać stałe i czasem wystawy Muzeum. Zapraszamy serdecznie.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Dostępna jest już pełna, bo trzy częściowa historia MD Nysa od czasów jej powstania do likwidacji.
Pod koniec lutego br. sporo działo się na stacji kolejowej w Racławicach Śląskich. Kręcono tam ujęcia do reklamy, którą można już oglądać w telewizji oraz w Internecie.
Muzealne Pociągi Specjalne prowadzone lokomotywą parową tym razem dojadą do Kamieńca Ząbkowickiego i Ząbkowic Śląskich.
Od 29 kwietnia do 7 maja 2017 roku Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku już po raz dwunasty zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych na Kolejową Majówkę do największej zachowanej na Dolnym Śląsku parowozowni wachlarzowej, w której zobaczą Państwo zabytkowy tabor oraz unikalne eksponaty poświęcone historii techniki i przemysłu.
25 milionów złotych ma kosztować remont peronów i wiat peronowych na stacji Jaworzyna Śląska
Już 29 czerwca ma ruszyć regularne połączenie kolejowej Jaworzyn Śląska-Świdnic-Jaworzyna Śląska, które obsługiwane będzie przez lokomotywę parową TKt48-18 oraz zabytkowe wagony Ci28 pochodzące z 1928 roku.