Jak informuje czeska gazeta Denik.cz przez pół roku nie będą kursowały pociągi w okolicy turystycznego kurortu Jesenik.
Czeska linia numer 292 łączy miasto Szumperk z Karniowem (Krnov). Czeski zarządca infrastruktury kolejowej planuje w 2015 roku dużą inwestycję na tej linii kolejowej. Na odcinku Bludov-Hanuszowice wymienione zostaną szyny, zmodernizowane perony, wyremontowane stacje oraz unowocześniona sygnalizacja świetlna.
Po remoncie prędkość z 60-65-70km/h na tym pięknym i malowniczym odcinku wzrośnie nawet do 100km/h. Inwestycja ta ma charakter pełnej rewitalizacji linii kolejowej.
W dodatkowych planach jest podstawowy remont na odcinku Jindřichov na Morawie- Lipová-lázně. W zamierzeniach jest poprawa prędkości na tym odcinku, częściowy remont dworców, remont mostów oraz przepustów. W tym wypadku projekt tej inwestycji czeka na ostateczną ocenę i zatwierdzenie. Prace miałby być wykonane w okresie czerwiec-listopad 2015.
Jakby tego było mało w 2015 roku planowana jest dalsza modernizacja szosy drogowej na przełęczy Červenohorskie sedlo, co skutecznie utrudni dojazd w malownicze rejony Jeseników.
Więcej informacji na stronie Denik.cz.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.